t.e.r.e.n.g.g.a.n.u

korang... aku macam tatau nak citer pasal apa... berkurung jer kat rumah nih..... nak citer pasal jalan2 dah lama tak jalan2... 2 thn nih...dok mendiamkan diri ngaan hal biasa jer.... coti-coti memang takde lah..... jom aku citer2 pasal trg sket.... tapi aku memang tak banyak tau tempat2 menarik kat terengganu nih..... aku mula dok trg pun lepas aku dah masuk skolah..... mostly time aku kalau cuti dok umah jer.....

sebahagian masa kecilku dihabiskan di dungun...kerana arwah ayah asalnya dr sini... tapi sungguh tidak melampau kalau aku kata.. aku sendiri jarang bercuti di negeri terengganu... apa taknya...biasa..kalau balik kampung...dok umah jer kan....tapi mungkin ada sesuatu yang aku boleh shre jugak ngan korang kan....


KEMAMAN - aku biasa kesini atas urusan kerja sahaja... :-)... tapi apa yang aku tahu... kemaman ada beaches yang cantik2... untuk makluman semua... pantai2 di pantai timur tidak digalakkan untuk mandi... kerana pantainya yang tidak landai.... dan kalau nak balik kl... aku singgah kuala kemaman...beli kopok lekor... makan2... sata n otak2... tak lupa juga haipeng kopitiam... :-)

DUNGUN - kampung aku... seperti biasa apa yang aku tahu hanya lah pantai jugak..

MARANG - kalau melalui marang...korang mesti boleh nampak sepnjang jalan tuh ada pantai... dan kedai2 yang menjual hasil laut...hasil kerja tangan dan sebagainya...


HULU TERENGGANU - kat sini lah letaknya tasik kenyir... hutan lipur sekayu... dan jugak empangan kenyir... aku pun pernah jejak sini zaman aku skolah dulu jer...kalau skang nh mungkin lebih dah 10 tahun aku tak jejak sini....

KUALA TERENGGANU - ini lah ibu negeri.. kat sini lah pusat pentadbiran... pusat shopping... makan2.. dan sebagainya.... korang mesti pernah dengar pasar kedai payang kan.... heaven lah kalau nak g shopping batik kat sini.... aku pun ada kawan jual batik kat situ... mostly kalau nak borong batik g kedai dia jer... kan best...


BESUT/ SETIU - aku sendiri tak pernah pergi sini kot... atau pernah lalu jer agaknya....

kat terengganu nih... banyak pulau2 yang cantik...(apa yang aku tengok gambar lah )... pulau kapas...pulau redang... pulau perhentian .. (pulau serai tuh kampung aku... nama jer pulau yang nih... tapi atas daratan ye,...)... seriesly...aku belum pernah pergi any pulau kat terengganu nih.... sebab tuh aku malas nak cakap aku org trg,,,,.... byk bende tau dr tatau ko.... nasib lah aku dilahirkan kat KL nih... so ada lah reason aku bleh taknak cakap aku org ganu kan.....korang mesti bosan kan baca entri gini... konon nak citer jalan2 kat terengganu... tapi no info langsung...don wori... cuba korang click kat link nih.... mesti ada yang bleh share ngan korang.... sesapa yang tak pernah dtg trg.... jom lah jejak kaki sini ...untuk cuti2 tahun nih.... :-)

http://adenium.blogspot.com/2008/03/taman-tamadun-islam.html#links

http://adenium.blogspot.com/2008/03/what-i-did-kt.html#links

http://www.etourz.com/places_of_interest.htm

so jangan lupa rancanglah untuk bercuti ke terengganu ye... ;-)





Comments

kojah said…
wuaaaaaaaa!!nk g pulau perhentian!!jommmmmmmmmmmm sis!!!!!!!!!
chotz said…
last few years ago, chotz da jejak kt ganu.. gi perhentian island.. then singgah KB n KT.. perhentian sangat cantik oo... bile la nak mai sini lg...
adenium said…
kojah - nak ker... bleh jer plan nak g... mid year nnt ke...

chotz - jeless nya... akak ko nih pun blom sampai tau....
Diana-k said…
jom cuti jommmmm!!
adenium said…
diana-k - yo lah ajak aku nih.. padahal nak ajak bojeng..heheh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London