Posts

Showing posts from October, 2005

chit chat puasa

Seingat aku, mula belajar puasa masa darjah 2. itu pun puasa mcm2 tu jer la. Tapi bila darjah 4 ada inisiatif aku sendiri nak belajar puasa penuh. Sebab dapat habuan kot. (tapi paling untung adik aku yang bongsu, masa primary school, paling banyak dia dapat habuan, ayah, azira dan aku masing masing bagi duit ikut hari yang dia puasa, tu belum campur duit raya).Kalau cerita pasal puasa, masa kecik2 dulu yang aku ingat, aku selalu kena paksa bangun sahur. Sampai dah besar pun, masa ayah ada, tiap pagi mesti kakak call kejutkan aku.Mak kata nanti letih kalau tak makan sahur. Tapi aku rasa masa aku termenung di meja makan lebih banyak dari masa aku makan. Paling best masa berbuka. Aku ni tak lah choosy sgt, air yang paling best, air sirap la. Lepas berbuka senyap2 aku kuar pergi main bunga api ngan kawan2. Masa tu, aku dan azira jer dua beradik. Berkotak2 dan macam2 bunga api yang ayah belikan untuk kitorang. Kawan2 mesti jeles je. Masa duduk kat sg buloh dulu kawan2 aku masa main bunga a…

still doing my TOT

I still didn’t get my assignment yet (my big boss is in Beijing now). Just doing the TOT course. By the time I joint INTAN in 1998, it was on paper. But now, they put it online. Hey, it was my project, (I was the project coordinator for the TOT online). I’m not very happy with the project because I have my own idea instead of dump all the text into a digital format. I still found it boring, nothing much different from paper format except u can access it from anywhere. INTAN put more effort for the online thing. I worked with Consultant from Stratchclyde University, Dr Allan Goodall and his assistant, I can’t recall his name. A few local companies, UNITAR, KUB etc. It was finally SOLSIS.

I have another 2 session to go for my TOT and the public speaking. Before I joint INTAN I am a very passive person. Never give a try to talk in front of big crowd. As for now, if I have knowledge on the topic given, I manage to deliver the ideas to everyone.

My previous work here in INTAN was technical, …

pepatah

hari nih aku dapat satu pepatah "kalau kita tak dapat apa yang kita suka. kita kene suka apa yang kita dapat" -dari kawan lama aku...
kalau pk dari pandangan positif betul jugak. boleh practice ni. lagi satu "sayangi orang yang menyayangi kita, bukan orang yang kita sayang" yang ni tatau la betul ke tidak. sebab bagi aku, kalau kita tak sayang seseorang, macam mana orang tuh nak sayang kita? tapi bila pk balik betul jugak.
apabila kita sayangkan seseorang dan dia tau kita sayangkan dia, dia tidak hargai sayang kita pada dia. sbb dia dah tau kita sayang dia, so dia buat tak kesah jer lah. tapi kalau orang tu sayang kita, memang dia sayang kita, so kita kene lah sayang dia balik.emmmm macam tu ker...
sebab manusia jarang menghargai seseorang yang sayang padanya. tetapi jika orang tersebut telah hilang dari hidupnya barulah dia mula menyedari erti menghargai orang tersebut. kalau masih dapat diselamatkan ok la... kalau dah terlambat.... padan la muka kau.... so berfikir …

...monday blues...

yesterday i had my berbuka puasa at my sister's house, with another sister as well.....

today is monday.... i plan to do my TOT course, if the id still inactive.... emmm where should i heading to? gsc or tgv again???? i'm not escape from office huh.. no assignment yet, meaning to say i have more time for myself...

today is my late mom's birthday.... my al-fatihah to her....

puasa

1st day puasa,
this morning, I attended JPA’s monthly assembly at putrajaya. They introduced the new faces of JPA. Only 5 new faces were showed – for pengurusan dan professional group – including me. they put the title ‘puan’ in front of my name. emm… the other will definitely asking me bout that huh….

On the way to JPA, I was hoping to see Imran (my very good friend in INTAN those days. He left INTAN for his masters to Japan a year before I did. He is now in Research and Planning unit, JPA and I am back to INTAN. He recently got his third child- new born baby girl). luckyly i met him, once i stepped out from the hall i saw him. but we just have a chit-chat, cuz i need to catch the bus back to the office

Another five hours to go … what shall I have for berbuka huh? Dah rasa letih sgt. I only had a mug of anlene milk this morning for sahur. Normally just a glass of plain water. I’m heading to KLIA after work, to meet Mi and Ayah Man, they going to Mecca (Mekah is a nicer word lah). They w…

my new office

Image
yesterday, all my trouble seem so far away... err... oppps....this is not bout beetles or my yester(days) years in INTAN. all the past diary closed.
yesterday i officially work here in IMATEC (INTAN Management Technology Center), INTAN (National Institute of Public Adminisration). 1st thing in the morning just lepak at shimah's place till the admin people call (they still knew where to get me huh??). then cap teh (the word for having morning tea break ) at canteen with few frens. err for 11 months in BTP, i been to the btp's canteen for less then 5 times. there we start plan our after-raya activities - futsal, badminton, volley etc. am i a sports girl here??? no lah... i enjoy sports but no ones bother to involve in sports in BTP, emmm they have their own after work activities.... then when people see me again in INTAN, they said dah gemuk (emm sad to hear this). so again i need to include the 'losing weigth' target again in my 'azam tahun baru'.

back to my new o…