l.o.k.a.n.d.a.n.k.e.l.a.p.a.b.a.k.a.r

korang tau tak...on the way nak g opis aku kat sabah nih... ada orang jual lokan n kelapa bakar tau....so tiap ari gi...dan balik...lalu kat situ.... aku mesti lah sebut..sampai my opismate cakap...'u nih macam mengidam'.... bleh....
nih lah lokan nya.... akhirnya...semalam..aku singgah jugak kat sini....dorang jual antara 5-10rm..untuk yang mentah...yang dorang bakar.... rm7-12....

close up sket....

nih lah rupa yang dah dibakar.... dorang letak rempah sket...macm rasa sate tuh....mesti letak lengkuas serai bagai lah kot...
ini rupa lepas aku makan...heheheh..dorang taknak.... aku nih kalau yang speceis gini....oyster ke... mussel ker... aku memang suka...mentah pun aku bleh makan....
tadaaaaaa.... ini lah kelapa nakar...aku penah lah tengok lam tv...so nak gak rasa...
nih lah rupa yang dorang serve...bukan ngan kulit hitam legam tuh yer.......
emmm tapi aku tak suka lah....tak memenuhi selera aku.... korang tau... aku bau n rasa mcm minyak kelapa.... ntah lah... dolu2..nenek aku buat sendirik minyak dari kelapa.... aku sungguh tak suka baunya..... so aku dok teringat bau gitu.... aku rasa sket jer tau.... lenkali tak nak dah..hehheh
ini macam jelly lah... ada gak yang letak dlm buah kelapa tuh.... best gak...dorang panggil puding.....
korang...seriesly...aku macam nak g makan lagik jer lokan tuh..heheheheh



































Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan