darah untuk masyarakat

isnin hari tuh aku derma darah lagik... mungkin ada yang tatau mcm mana aku mula derma darah kan... cenggini... since my 3rd sister was suspected thalasemia... so aku mulakan aktiviti menderma darah.... luckily... my sister takde thalasemia tuh.... dulu aku takut yang hamat bila nak derma... tgk jer org derma... langsung takde perasaan nak menderma... since that... dan walaupun my sis takde thalasemia... aku tetap terus menderma... itu jer yang mampu aku berkhidmat untuk masyarakat kan....
memang susah tau nak carik vein aku nih... dah lah kecik.. tenggelam pulak... seriesly...penah lebam2 kiri kanan tangan aku... nak carik vein... kengkadang 5 6 kali cucuk baru jumpa sakit lah ... tapi demi niat aku nak menyumbang untuk masyarakat.... takde hal lah kan... sebab kejap jer sakit pun....

nih lah time aku paling takut sgt... sebab selalu tak jumpa vein tuh.... kalau sekali cucuk dah dah dapat...wahhh...seronok lah aku kan...


terpusing2 gak lah jarum tuh...bila dah cucuk.... tak kuar2 gak darah...finally.... aku bila tgk jer ada darah mengalir tuh legaaaaaa...
akhirnya.... dapat lah 450ml darah.....

saja nak tunjuk tangan ..hehehehehe

so..pada semua... mendermalah darah ....




























Comments

oRanGeLiLY said…
selalu x ckp ferum
mcm dah malas bile check x ckp
atty's said…
kty sudah..hehehhe
Munirah Abd said…
arghhh takutnyaaaaaaaaaa...saya nak cek darah pun nangis2x ni kan nak menderma..mau pengsan!!!
tp saya mmg sah2x xblh derma darah skang ni...
berat xcukup..hehehhe
adenium said…
orangelily - kene makan byk ke nih..hehehe

atty's - cayalah kakty...:-)

munirah - ko memang sah2 tak cukup berat dik oii... menderma lah cara lain..heheeheh
kojah said…
nk dermaaaaaa tp klu tyme nk derma msti xbuleh...=(
adenium said…
kojah - ko tak cukup berat kot dik oiii

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam