Posts

Showing posts from May, 2006

Song Of The Month (MAY)

Apa Artinya Cinta - Melly & Ari Lasso

tiba-tiba engkau ada
kemudian engkau hadir
laksana kerdil ku memeluk
lihat aku lebih dalam
di matamu ku melihat
ada cinta yg tersirat
sirami hati merebak
barangkali aku salah
ku terdiam bukan bisu
tahu engkau besar malu
tutupi rasa gelisah
biar saja waktu nanti yg menikmati
kisah ini
bersamamu aku senang

belum juga kah kau menyadarinya
akulah yg pantas untuk kau cintai
di bawah langit biru aku bersumpah
diriku tanpamu apa artinya cinta
cinta ini sudah menelan waktuku
siang malam hanya untuk pikirkan engkau
sejuta kali aku berani bersumpah
diriku tanpamu apa artinya cinta

dah banyak kali dengar lagu ni, tapi aku tak paham apa yang nak disampaikan. Apapun, aku suka dengar muziknya.

brainstorming

Image
These few months, I’ve been actively participate in emailing SESMA Alumni group. We discuss everything, our good and bad memories during our stay in SESMA, current issues, even nasi dagang Mok Ngoh was one of hot topic. We’re from various batches, as for myself I was from the year of 93. Sometimes we just ‘kutuk’ each other, say if we are from different sport houses. Red, blue, yellow and green. But green like never exist in our discussion group. There are, Bro Yuzdi and Bro Saiful of 83, Bro Tarmizi of 86, Bro Wan Mokhtar, Bro Fauzi ( very few posting now), Sis Hayati, Sis Fatimah of 90, Sis Salmiah of 88, then, Abdullah Fauzi and Mazani of 92 last but not least, Senget and myself.
Last week they organized a small get together somewhere Taman Melati, but I’m not feeling well and missed that event. We plan to have ‘suka-suka’ futsal and gathering and one night at SESMA.

Tonight the ‘suka-suka’ futsal still proceed, even just few of us came and just few of the few played. Big thanks to M…

DOA

Image
Ya Allah Ya Tuhanku.
Seandainya telah kau catatkan ****** miliku tercipta untukku Dekatkan dia padaku Satukan hatinya dan hatiku Titipkanlah kemesraan Di antara hati kami Agar kebahagiaan itu kekal abadi
Tetapi ya Allah,
Seandainya telah Engkau takdirkan,
****** bukan milikku.
Bawalah ia jauh dari pandanganku.
Luputkanlah dia dari ingatanku.
Dan peliharalah aku dari kekecewaan.
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu.
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buat diriku dan dirinya
Kerana Engkau Maha Mengetahui.
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…
Ya Allah yang maha penyayang Berikan aku kekuatan agar aku rasa bahagia Gantikan yang telah hilang Tumbuhkan kembali yg telah patah Meskipun tidakkan sama dengan dirinya

......

Today, after smsing Imran, I found he is in INTAN, I went to see him at auditorium. He going to be posted to Paris (very soon). I’m happy for him. I knew he deserve it. So he definitely will not join the attachment program which we going to attend middle of June. Sad. During lunch time, he came to my office and again. Nothing else but borak-borak as usual.
Today I felt like being in INTAN in yester years. Met Imran (now at PSD), Zairi (now at MOF) then call me, asking something. Chat over the net with Rahim (now at INTAN Swak). Imran said, the attachment will start this 19 Jun, but I haven’t received any official letter. My boss did ask me, but I cannot confirm her anything before the offer letter. Waiting and waiting. But I really need to get myself off from office for a while. Hopefully I’ll manage to complete some task given – ( all the purchasing part, approval etc). So, by the time I come back, all the servers will be ready for deployment, installation, migration etc. Rasa macam b…

Treasure Hunt

Image
Last Saturday, 20 May, PERJASA – IBM organized a treasure hunt from Putrajaya to Port Dickson. I went to Putrajaya with Hani and my other colleagues. We arrived Putrajaya about 8am. I was in group 7 (Xeon) – Zuki, Nazli, Ezianee and myself. My former Boss, Dato’ Dr. Raja Malik joined the hunting as well. We start hunting at 9.15 am, after breakfast, briefing etc. Hunting all the way from Putrajaya to Port Dickson, with Ezianee’s RAV4. Been through Kajang, Bangi, Nilai and all the never-been-places between Nilai and Seremban. We almost lost at Nilai. This is my very first experience in TH. It’s not easy to get the answer for the tricky questions. As for myself, I only can spot and answer very few questions compare to my other team mates. Once we arrived PD, we found the questions getting tougher ( or we already tired). We finally arrived Gouman Hotel about 2.30pm. After completed the task given, I was thinking of zzzzzzz -nap (sleep probably). I shared room with Suzie. Really but we re…

Falsafah Cinta

Aku bukanlah sedang dilamun cinta, bukan juga sedang mengejar cinta. Aku juga bukanlah dikejar cinta, tapi mungkin lebih tepat kalau aku kata aku ini telah ditinggalkan cinta. FALSAFAH CINTA ini bukan lah tulisan aku, tetapi dari hatikubicara. (terima kasih sato kerana ‘kenal’kan aku pada langitmalam. Zuril, susunan kata-kata yang menarik buat saya terus membaca. Zuril kalau awak baca, mungkin ada kata-kata menarik yang saya akan pinjam, terima kasih Zuril). Aku rasa tertarik untuk meletakkannya didalam blog aku ini. Kebelakangan ini aku sering mencuri waktu lepas pejabat ku untuk melayari hatikubicara. Aku sendiri tidak tahu kenapa aku terasa untuk meneruskan pelayaran aku dari mula hingga ke akhir. Bagai terasa untuk aku mengenali seorang lelaki yang bernama GHAZ itu, walaupun aku tahu itu mustahil dan tidak mungkin. Jarang lelaki yang berjiwa begitu, atau mungkin aku yang tidak tahu. Aku berkata, bertuahnya SHA, yang pernah dicintai GHAZ. Ntah lah, aku sering bertanya, kenapa aku s…

Seorang Kawan Lama

Ptg tadi aku sempat berborak secara virtual dengan seorang kawan yang berada di -Kuching. Dulu kami sama-sama di INTAN – aku di Kiara dia di Kluang. Kini kami sama-sama kembali ke INTAN. Aku masih lagi di Kiara dan dia di Kuching. Ntah kenapa aku tetiba jer terasa nak visit Kuching. Sudah 3 tahun aku tidak ke sana…. Asyik ke Sabah sajer lately (sebelum inilah maksud aku…) Aku bagitau dia…
Pertama kali aku ke Kuching, aku berjumpa seseorang yang seterusnya menjadi kawan aku. Itulah kawan lama yang aku maksudkan.

Dia seorang kawan lama… tak keterlaluan kalau aku kata, kami pernah suatu ketika dahulu saling sayang menyayangi. Sayang aku pada kawan lama itu banyak faktor luaran kalau aku fikir balik, kalau kerana dirinya semata-mata, aku sendiri tidak pasti perasaan sayang itu akan wujud atau tidak. Maaf, itu pada fikiran aku. Walaupun kadangakala bila aku fikir kembali, ada juga kebaikan lain pada dirinya selain faktor luaran yang aku nampak. Mungkin perasaan sayang aku itu dulu timbul ker…

Adam dan Hawa

Tak tahu kenapa sejak kebelakangan ni, aku suka baca novel-novel melayu, terutama tulisan Aisya Sofea. Mungkin untuk cuba mengisi kekosongan yang aku rasai kebelakangan ini. Mungkin juga untuk mendalami liku-liku suka duka kehidupan manusia. Walaupun cerita tersebut kebanyakkannya mematuhi hukum alam dan kehidupan, namun kesudahan cerita adalah atas daya imaginasi dan kreatif penulis. Tetapi liku-liku kehidupan kita adalah ketentuan ilahi. Tak seindah yang digambarkan dalam cerita. Selalu sahaja dipenuhi duri dan ranjau. Selalu sahaja ada halangan. Apa pun, terima kasih Kak Rin kerana meminjamkan buku-buku cerita tersebut.

Hawa mengenali Adam semasa dirinya baru memasuki alam dewasa dan mengenali erti hidup. Hawa mengenali Adam semasa Adam sedang ingin menikmati kehidupan dan kebebasan ketahap maksimum mengikut caranya sendiri. Hawa belum begitu matang dalam menempuhi duri dan ranjau kehidupan bagi aku. Lantaran atas kesilapan begitu sanggup membiarkan Adam menunggu sebegitu lama. Ist…

Baby Haziq

Image
This is my very fisrt nephew, Amir Haziq. Son of my second sister. Baby Haziq with his Mama Long and Mak Lang. My sister alwits said, if he have a baby boy, then his son will be like me, be active, she even asked me to buy haziq a very cute adidas shoes for jog. Insya Allah, then haziq can go jogging with mama long.
i hope one day haziq will inherit all the good things from us. as a very first grandson of late Ab Razak and Rokiah, hope haziq gonna be more brilliant than his mama long, more handsome than his late grandfather, more patient than his late grandmother, but not as naughty as his mak lang and acik. i have no idea what his abah n umi gonna wish him. really hope that haziq going to have the title that my late dad wish me to have.
i 'm the first grandaughter on my mom's site, now it is haziq as for his umi's site.

A little girl & her father

A little girl and her father were crossing a bridge. The father was kind ofscared so he asked his little daughter,

"Sweetheart, please hold my hand so that you don't fall into the river."

The little girl said,

"No, Dad. You please hold my hand."

"What's the difference, darling?",

asked the puzzled father.The little girl replied,

"Dad, if I hold your hand and something happens to me, I may let your hand go. But if you hold my hand, no matter whathappens, you will never let my hand go."

In any relationship, the essence of trust is not in its bind, but in itsbond. So hold the hand of the person whom you love rather than expecting them to hold yours.

JUST AS GOD WOULD HOLD OURS RATHER THAN EXPECTING US TO HOLD HIS - HE KNOWSOUR GRIP MAY NOT BE STRONG ENOUGH... WHILST HIS IS FIRM AND FULL OF LOVE