update : achtung! achtung!

korang... first of all... entrie 'achtung! achtung!' tuh bukan untuk meminta simpati atau mencari publisiti....atau apa saja tujuan lain.... itu adalah untuk makluman semua yang selalu mengunjungi blog aku ni...
sticky mode..supaya korang perasan yang perubahan blog ini buat sementara waktu... mungkin aku akan teremo atau seagainya.... so..korang tau.. kalau entri aku bukan macma yang sebelumnya...
aku sedang mencari kekuatan untuk terus hidup ceria seperti sediakala dengan entri2 seperti yang korang selalu baca.... so doakan aku ye...
to be brief... aku skang sudah tidak ada DIA lagik... berita yang aku dpat... pada ptg majlis potluck redmummy... itu membuatkan aku TERPAKSA melepas kan DIA pergi... TERPAKSA.... alhamdulillah aku dapat jugak mengawal emosi pada ptg itu untuk terus bergelak ketawa dengan korang... masa balik... ayu the sun sahaja yang tahu....
aku tak akan cerita sebab kenapa dan mengapa.... kerana aku rasa... tidak elok untuk aku jaja KESILAPAN DIA untuk tatapan umum... walaupun kalau ikut perkiraan waras separa waras pikiran ku... aku boleh ceritakan untuk tatapan korang... tapi... DIA pernah aku sayangi dan pernah menyayangi aku... biarlah ia tidak dipaparkan disini....

walaupun ini bukan kali pertama aku gagal bercita... tetapi yang kesah DIA sangat aku tidak boleh terima kenyataan.... tapi aku anggap ini sebagai satu kesilapan manusia yang tidak sempurna.... DIA telah tersilap langkah... kesilapan itu akn membuatkan korang akan berpihak kepada aku jika mengetahuinya....bak kata siti nurhaliza...'biarlah rahsia'
kalau dulu... aku pernah menutup pintu hati aku untuk berkasih sayang... setelah aku gagal dlam berkasih sayang....tetapi walaupun kesekian kalinya aku terima padah ini lagik daripada berkasih sayang.... dan ini yang DIA telah buat padaku...kali ini...aku masih lagi ingin menikmati nikmat tuhan pada hambanya..iaitu berkasih sayang.... aku masih percaya.. yang lelaki dan perempuan saling memerlukan antara satu sama lain... semoga akan ada seseorang yang betul2 jujur dalam kasih sayangnya....
mungkin DIA itu juga jujur dalam kasih sayangnya... tapi dia TERSILAP LANGKAH... kalau tidak... takkan aku terus jadik begini...
terima kasih kepada semua yang telah bagi semangat dan kata untuk memberi aku kekuatan... (terutama di dlam entri :achtung! achtung - achtung means perhatian )... tolong doakan aku boleh terus tabah hadapi semua ini...
aku terpaksa mebuat entri ini untuk aku rasa yang aku dah lepaskan satu bebanan dihati...

Comments

ubisetela said…
Take care Sid, you'll get over him. Patah tumbuh hilang berganti.
BaiDuRi said…
wwoo..ingatkan achtung-achtung tu bunyik awak bersin..tak sihat..

Sabo la byk², orang yang diduga adalah orang yg disayangi Allah..sebab Dia nak kita sentiasa mendampingi Dia..ada hikmah di sebalik semua yg berlaku.
itangmanih said…
sabar kay..
Umi Mia said…
jadikan ini sebagai pengalaman dan kekuatan kita menghadapi masa depan....
kojah said…
keterpaksaan akn memperoleh kebahagiaan nnti...amin

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan