t.e.r.t.i.p.u

korang mesti biasa sgt tgk mende cam gambar kat atas tuh kan....actually mende nih...aku buat lama dah...dolu2 punya... tak pasal2 aku g buat.... memang lah rasa nak buat... tapi kalau taak tertipu... aku tak buat lah kot..... sebab aku rasa tak berbaloi lah.....

aku cuma terpikir... how they do business.... attract people ... manipulate the fact / story... sell the product.... akak jugak tertipu....

aku sampai kat tempat tuh... tgk macam2 bentuk yang cantik2 lah.... macam menarik jer.... then... ada lah mcm kertas tulis rege... satu tangan RMXX ...dua tangan RMXX... aku lupa lah regenya... tapi bout RM20 or less lah kan... so... takde lah kesah kan... bila aku tanya harga yang perpapar tuh.... wahhh dorang pun mula lah citere... macam2 bleh buat... sambil tunjuk hasil kerja yang dorang dah siapkan tuh.....so aku pun terasa lah nak buat jugak....

memandangkan aku dtg berdua... buat lah dua tangan.... nak buat satu2 rege lain... naak jimat... dua tangan jadik 1... err... alasan ke...

so bila setuju nak buat... so tangan2 itu dicelupkan la... kat situ sini.... then sambil tuggu tuh... borak2.... then dia panggil lah... tanya aku... nak buat yang mcam lam gambar tuh jer... ye lah kan... nak buat camner lagik....

dia kata... itu RM60...kalau yang RMXX tuh cenggitu jer lah... takde rupa aku tgk.... abis takkan ko nk byr untuk rubbish kan... so iya kan jer lah... ooo...sungguh tertipu....

walaupun RM60 tuh takde lah kesah sgt... tapi the way they explain to get the business.... dan jugak... rasa mebazir lah buat buang duit cenggitu jer....

moralnya.... tanya lah betul2 sebelum setuju... hah kan dah kene bayar jugak....












Comments

*ayu* said…
owh mmg tangan sid rupanya...
huhuhu..
adenium said…
ayu - abis tuh,... ingat itu tangan tipah ke... tangan i tauuuuu...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan