santau blog

heheeh...ini santau datang dari Umimia ...santau...???? haper-haper lah kan... jaji aku tak tersantau..hehehehe...macam nih santau nya...

1. Pernah tak anda jalan sorang2, pastu terserempak dengan couple. Si perempuan (kalau anda lelaki dan vice versa la sendiri) asyik pandang2 anda.
- dulu2 adalah jugak... tapi skang dah takde kot... aku pun dah malas nak pandang kalau kapel2 jalan nih..hehe .

2. Pernah tak orang ingat anda bukan anda yang sepatutnya. (Cth: eh, ko ni dah kahwin kan? Eh, ko ni kerja spital kan? Eh, ko ni belajar lagi kan? Eh, ko ni adik hans Isaac kan? Eh, ko ni yang aku jumpa kat Lombok kan?)
- adehhh tak ingat lah plak... tapi takde kot... ....

3. Pernah tak drive dan sesat. Atau pun jadi co-pilot tapi anda punca kesesatan.
- memang penah sanagt2..dua2 penah..heheheh.

4. Apa cita2 yang orang tak nak buat tapi anda je beria2 nak jadi.
- emm apa erk.. aku nih dulu cita2 nak jd Dr jer.. itu sumer org nak jadik... skang masih bercita2 nak jadik Dr (PhD) gak.. semua org nak jadik gak.. emm takde lah kot....

5. Kalau ada, ceritakan satu dari kisah2 sedih dalam hidup anda. (tak payah cari yang 'paling sedih' sbb aku tahu, korang bukan ingat sangat pun)
-yang paling sedih... masa mak aku meninggal... lps tuh ayah aku plak meninggal... itu lah yang paling sedih takat nih....

6. Kalau anda seorang yang pernah nakal dan jahat, cuba ingatkan satu kes yang anda nyesal tak sudah lepas buat kerja tu.
-aku nih nakal or jahat masa skolah2 dulu jer.. byk lah bende kot aku buat.. tapi tak penah nyesal lah... sebab aku nakal dan jahat biasanya tak kaitkan org lain... .

7. Apa perkara yang anda suka buat sejak dua menjak ni? Dulu2 pulak, apa hobi2 anda?
-sejak dua menjak nih aku suka sgt berblogging nih.. sanggup tuh siapkan autopublish sampai lewat malam/pagi..
dulu – aku takde lah specifik minat... sebabkdg2 aku buat sesuatu sampai jemu dan nak muntah..lps tuh.. dah malas nak layan dah..haha.

8. Apa pesanan penjaga anda yang paling diingat dan selalu membuatkan anda beringat2?
-aku sebenarnya..kalau apa2 ajer.. atau saper2 sajer pesan.. aku memang beringat... Cuma kadang2 tuh degil... belasah jugak.. hah bleh gitu...?.

9. Apakah ketakutan yang masih menghantui anda?
-pada masa ini.. aku masih cuak nak lalu lebuhraya utara selatan arah utara..tempat aku accident arituh... lebih2 lagik ngan car yang accident tuh... belum fully recover beb....

10. Dah itu je. anda dah makan?
-pagi tadik dah la... makan roti bakar sekeping...weii..diet dah mula lah....

emm aku nak suh sapa buat erk.... nih kira macam tag lah jugak nih.... sebab aku baik hati.... aku bagik sorang ejr lah buat... iaitu kojah



Comments

Umi Mia said…
Sedihnya kisah sedih you Sid...I'm so sorry....
kojah said…
adoiiiii!!ada ke?ingtkn dh xda...huhu nnti sy wat ye sis =)
adenium said…
umimia - itu lah hakikatnya ..:-)
adenium said…
kojah - yang lain sumer dah kene...hehehehe...
Harry said…
ishkk2....ingatkan santau betul2..
adenium said…
harry - hiks... mintak dijauhkan...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan