food - kueh I

gud morning... salam pagi jumaat... dah bfast ker... jom layan bfast kat sini.... macam biasa... gambar2 dari 1001resipi.com dan jugak masak-masak.blogspot.com ye.....
korang penah try pau kat yik mun tak... kalau nak try jom lah,.... arituh aku just saja2 pergi nak try pau dia jer..... tak jauh pun drom my places...siap ada frozen...bleh beli bawak balik... so bleh simpan stok lah..hehehe


yummy nya murtabak.....ayu kalau nak try murtabak spore kat hartamas ptg nih cun jugak..heheehe...umimia mesti tau kot nasi lemak tanjung puteri...

puding roti... nih yang aku nak try belajar buat nih.... dolu2 penah cuba.. tapi tak jadik..so tak penah cuba dah..hehehehenampak menarik kan....

yeee haaa... best nya donut nih..... semalam tgk dlm blog sapa ntah citer pasal donut segera nih... my aunty pun selalu buat donut segera...then we all bawak balik kl... goreng...hehehehe


nampak macam best kan kueh lapis nih... kalau yang 2 kaler tuh... nampak tak menarik jer.... lately byk kueh2 lama yang di inovasikan sebeginikan..hehehe...

cempedak goreng.. i will only have it...kalau memang dah takde apa nak makan... hehehe... tapi kalau menurut buku sejarah melayu ...karangan Tun sri Lanang...yang telah diubahsuai mengikut penulis lain...cetakan terbaru.... masa kecik2 dulu... aku suka sgt ...cempedak goreng nih... skang sejak berumur nih... byk mende yang aku tak makan dah...hehehehe..tapi kalau cekodok goreng aku suker....hehehe...errr...cekodok rebus ada ker...???


erkk... ini macam kueh kaler2 pun ada ker...heheheheh... inovatif sungguh kan...
karipap.... sapa mau ajar aku buat karipap... aku suka loooo.... sungguh suka....
kueh kasui.... best2... sumer aku best kan... anybody org trg.... arituh aku blik sana...makan tepung kapur... err... tepung kapur tuh... ala2... gini lah kaler dan kelapanya... tapi lain lah sket.... kan....

roti jala lagik........

selamat bfast.... :-)





Comments

kojah said…
ingtkn dh xterliur...upenya terliur roti jala...wuaaaaaaa!!nnti sy nk post makanan la plak...hihihi
adenium said…
kojah - nantikan entrie seterusnya yang lebih mengliurkan... kitorang nak g makan2 today..hehehe
UmiMia said…
apa nih asyik gambar makanan ni...tak baik tau..

chillis yer petang nih??!!!
adenium said…
umimia - hehehe..ini penaik nafsu untuk petang nih... i sanggup tak diet tau...ptg nih punya hal.hehhehe...kohnon la...
Amiha Ayu said…
murtabak! i love murtabak!!!
nnt yer.. :P
byk nya plan in line...
william lah..
murni lah...
and now, murtabak..
:P
adenium said…
ayu - adoiyaiiii... byk nya plan makan... abis camno nak terus kurus nih.... jumaat nih lah kot...hehhehehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London