2008 - sepanjang tahun II

kita sambung lagik citer kesah kesah dlm tahun 2008 yang dah nak tinggalkan kiter......

Jun - Julai

aku rasa..kesah thn nih... takde klimax... kerja aku... kerja keras pun... usaha itu ini... tapi tak nampak jugak hasil nya... pada masyarakat.... so orang nampak macam kita tak buat keje kan.... kehidupan macam tuh jugak... pasang surut jer... kejap ok...kejap tak ok.... malas nak komen lah....

aku yang dah tak lulus exam untuk ksekian kalinya... sampai aku dah tak naik2 pangkat... tak naik2 gaji.... akhirnya...lulus exam level 1..... adoiyaiiii... sakitnya nak lulus.... aku pun tak boleh nak komen.... peperiksaan itu adalah berkisar dengan kerja2 aku.. takkan lah dlm masa 3 tahun aku seat for exam tapi tak boleh lulus kan.... cetek sungguh pengetahuan aku dlm bidang keje aku tuh...??? dengarnya ...bizi manjang dengan keje kan...heheheeh... nak kata aku nih sungguh bengap.... bleh lulus plak masa aku buat masters tuh......tapi ..usaha tangga kejayaan muahahahahah... alhamdulillah...lulus jugak aku akhirnya....

skang...aku memang dah malas nak pikir pasal semua ini... sebab aku rasa tuhan lebih tahu... so.. kalau aku usaha sampai nak mati pun... kalau tuhan kata bukan rezeki aku.... bukan aku punya lah jugak kan.... cuma ada satu bende yang aku memang langsung tak paham... sampai skang... kenapa... orang yang kurang berusahalah biasanya yang mendapat habuan yang lebih....???? so mungkin aku pun kene buat gitu lah kan.... try tengok camner....

Comments

Amiha Ayu said…
bg ayu pulak.. baik sid teruskan usaha..
think this way lah..
lagi berkat kan gaji tu, bila kita tau itu hasil titik peluh kita?
right?
:)
adenium said…
ayu - betul tuh... cuma itu rasa..terklan dan ketensionan..heheh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan