food - pulut

kawan2... aku nak citer pasal pulut lah sket... macam biasa gambar2 dari 1001resipi.com dan masak-masak.blogspot.com.... pasal pagi tadik aku jumpa pulut kuning kat umah su ...teringat plak aku aada simpan entri nih kat draft...so... kuarkan jer lah kan...hehehe..
actualli,...kalau bagik aku... pulut kuning nih... untuk acara2 tertentu sahaja... khatam quran... cukur jambul...etc lah kan... tapi memang agaknya kat trg... pulut kuning...memang dimakan untuk sarapan.. atau sesuka hati lah bila nak makan.... ye ker...??? kalau aku... makan pulut tak kaler jer..hehehe... tadik ila jumpa pulut kuning umah su time raya... aku teringat kawan aku gak... teringin nak makan pulut kuning... memang dia kata pulut kuning untuk dimakan bebila jer...hehehe... gitu rupanya....
sedapkan... pulut... letak kelapa... ada samal.. n ikan masin... marvelous.... kalau pulut tukar ngan ubi pun jalan gak kan.... dulu ada kedai azhar sulaiman kat TTDI.... resepi bonda... ada makanan ceggini... tapi skang... dah tutup plak... tatau lah kot bukak kat lain....
lopes... makan ngan air gula tuh... fuh... sedapnya...
pulut panggang... ada orang panggil pulut udang (kalau intinya udang lah kot erk..)... pulut lepa pun ye gak... aku cukup tak suka kalau dorang buat... main lepas tgn jer... inti sikit... bakar...ala2 nak hangus...dan itu lah punca aku jarang nak beli kueh nih... unless org recommend.... fisrt time aku g tawau... lps landing tuh... ada org ajak minum2 dulu b4 gi check in... bawak g kedai nih...dia kata fames pulut udang nih.... itu memang best... besar lak tuh size dia....aku nak makan byk pun jadik segan...hehehe yummy...ini lagik satu....memang combinasi yang tepat lah... kelapa manis tuh dgn pulut... kalau kat kedah dorang letak serunding ikan kan... arituh aku makan kaat alor setar.... best jugak kan...
esok dah nak kene diet balik... emmm malam nih makan kenyang2 yer....heheeh















Comments

*ayu* said…
sedap gebu nya nampak lopes tu!!!!
adenium said…
ayu - nyum2...i like lah....kan..

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam