citer m.i.n.i.b.a.r

korang aku nak citer pasal minibar sket... korang penah jumpa tak hotel yang minibarnya free...?? aku kalau dolu2... kalau masuk hotel mesti kene ingat.... jgn ambik paper dlm minibar tuh... hinggalah aku plak dok ingatkan adik2 aku...kalau kitorang stay kat hotel... jarang sgt hotel yang ada minibar yang penuh beranika... paling2 kalau ada pun...drinks lah ... aku dulu tak penah lah ambik kesah pun... apa ada dlm minibar tuh... aku lupa ..masa aku g kat mana ntah,... ada member tuh ambik minreal water dlm minibar... charge mahal sgt.. jakun kan aku..heheheh
sampai kan... sakng nih... kalau ada complementary mineral water kat hotel pun... aku jadik cuak nak minum...heheheheh......
nih aku nak citer kesah aku kat germany dulu... 1st time tuh aku dok kat renaissance Colonge... bilik memang best giler.... aku rasa... sepanjang hidup aku... itu lah kot hotel paling best aku penah duduk... kecik jer bilik dia... bilik biasa.... tapi aku rasa selsa dan best sesangat... katil empuk giler...taste aku lah... ngan bantal sumer.... bukn ada minibar yang penuh beranika...malah... siap lah... chips..choclates...etc... tapi it's not free kay...hehehehe...
okeh yang pasal mini bar nih... cenggini... masa kat franfurt....aku dok Hotel Monopol... betul2 dekat dgn Haufbanhof tuh... (main train station..)... aku dok tegok lah sign... 'Free Minibar'... bila masuk bilik... aku tgk minibar penuh cam gambar kat atas tuh la....konpius nih... lps tuh aku kol kawan aku tanya... ye ke minibar tuh free...?? dorang kata ye... tapi aku tak berani gak lah nak minum....sampai lah petang...masa kitorang nak g merendek2 tuh...dok citer2...rupanya minibar nya free,.... korang minum jer lah.... siap refill lagik kalau kosong...hehehehe... jakun sungguh aku nih....
satu lagik pengalaman aku dulu... kalau nak minum air... aku tak berapa suka (atau senang cakap...memang tak suka lah...)... yang mineral water yang bergas tuh.... jenuh wehh aku kalau minum air tuh...amcam tak hilang dahaga jer...hehehehe...
ada satu lagik yang aku nak citer kat korang... pasal sedekah... nanti next entri lah ye.... nih kesah sedekah kat germany nun... kenapa ...2 3 menjak nih aku asyik dok sebut germany jer...??? ada lah sebabnya...hehehe







Comments

kojah said…
bestttttnyer dh penah smpi sna...opss!sis nk g germany lagikk ke?nk fridge magnet...hehe
adenium said…
kojah - itu citer lama.. shyyyy....

goooooood girl - thanks.. :-)
Amiha Ayu said…
sama lah.. ayu pun smpai srkng skeptical nak layan mini bar...
huhuhu..
adenium said…
ayu - betul tuh... lebih baik minibar yang kosong.... beli air letak sendirik...kan..heheh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan