tak puas hati lah plak...

sebelum aku terus nak citer pasal nih... aku nak mintak mahap ye...kalau ayat yang aku gunakan terlampau...melampau atau dilampaui.....dan kalau ada hal sensitip bab yang tertentu.... korang abaikan jer lah.... sesungguhnya ini bukan untk korang.. tapi... orang itu ye....

aku memang bukan lah manusia yang baik.... sebelum mati nih, aku hanya mampu berharap dan beramal mana yang mampu...untuk mendapat tempat yang baik dan bukan yang tak mampu aku terima azab bila mati nanti....

lately jer lah aku baru nak mengikut suruhan tuhan... dari segi berpakaian... itu pun tak sepenuhnya... mungkin lah suatu hari nanti kot...hehehe... kalau dolu2... aku senang dengan suor sekerat tuh...n tshirt jer... penampilan tetap jaga,, tak selekeh tau... bukan per... dulu...aku selesa kuor ngan suor pendek... tshirt... cap... snikers...cukup lah... aku tak kacau org... hal aku jer... kalau nak nampak sopan sket.... pakai lah jeans... (suar panjang beb...tutup kaki aku yang tak lawa nih....ok lah kan..heheh)...kalau kuor ngan pakwe... pakai lah shirt yang ala2 'suke pompuan' sket kan... dan jarang pakai suor pendek.. sebab dia jrg sgt pakai suor pendek... mau kalau aku masih cam dulu skang nih,... sama lah aku ngan *** dok pakai suor pendek sokmo jer kot... hehehe...

so bila aku rasa nak tutup sket nih... sket baru nih...ada lagik yang terdedah... ada kawan aku cakap...'bila ko dah pakai tudung nnti... jgn lah ko tak nak kuor ngan aku plak... atau ko nampak aku tak betul lak plak...' aku jawab senang jer... hehehehe...' ko ingat yang pakai tudung sumer tuh bleh masuk sorga ke... aku tak campur kubur orang kay... kubur sendirik pun tak pasti camno..'...

itu intro jr tau....citer nya gini.... aku tau lah ko tuh dipandang baik... nampak baik sumer... pada zahirnya lah aku tau kan... sebab itu jer yang aku nampak.... hati ko... baik buruk aku tak nampak.... aku takleh nak komen.... walaupun ko baik... tapi ko tak sempurna ye... so jgn lah ko pandang orang lain semacam jer tau...

kenapa palacur yang mintak ampun tuh bleh masuk sorga..?? keje pelacur...hati dia korang tau ke camner...(weiii bukan aku kata keje tuh molek....tapi allah tuh lebih tahu kan...)... so jgn lah rasa kalau ko sembahyang tak tinggal... puasa tak tinggal... siap sunat sumer... bersedekah... dan lain2 nya ... ko memang baik... kalau hati ko tak bersih...camno... kalau lah kan... kalau hati ko bersih... ok lah... hati aku... aku sendirik pun tatau...dok kat dalam beb... mana nak nampak..hehehe...

kan dlam quran ada kata.... semuanya hati kan... kalau baik mende tuh... baik lah... kalau tak... tak lah... aku tatau... itu dah tertulis... bukan aku pandai2 reka tau....sbab semua niat ko..niat aku... niat org lain...sumer dtg dari hati kan.... dah kalau nak burukkan aku tuh... tak situ dtgnya niat.... aku tak kesah ko nak burukkan aku....takde hal bagik aku... bkan duit ko dapat kat aku pun... dan bukan duit aku dapat kat ko pun... so apa aku nak kesah... aku kalau bab duit aku berkurangan ... aku memang amat kesah beb....

tapi kenapa aku sampai nak lepas perasaan kat sini.... sebab aku dah selalu sgt lah kene.... walaupun dlm cara yang tak sengaja... ko tuju kat aku... aku tau lah kan.... sampai bila lah ko nak tak puas hati sebab aku...?? aku usik idup ko ke...??? tak kan... dan ko berpura2 depan aku kan...hehehe... penah dulu aku citer kat ***.. so sampai skang dia suh aku hati2 ngan ko... kalau ikut dia.. jgn dekat langsung ngan ko...

aku memang tak kesah kalau ko tak suka aku... ada orang lain suka aku... aku pun ada kawan lain jugak... tapi yang aku sungguh rasa membuak2 gini... sebab orang lain ko nak babitkan aku plak... aku tau pun tak... apahal ko nih...??? kalau aku tau... ok lah jugak kan... nih tetiba ko wujudkan aku plak dlam hal gitu... huhu....sungguh mlampau lah ko nih... so pada detik ini... aku takde rasa hormat kemanusiaan pun kat ko dah.... aku pun tatau lah... apa kejadahnya ko buat2 baik ngan aku dulu(bukan aku byk harta..heheh).... aku cool beb... ko nak aku jadik kroni ker... aku nih lone ranger ok.... aku punya suka apa aku ak buat ye....aku rasa nak sini... sini lah... esok kang situ plak... malas lah aku nak ekor ko jer... dulu aku tatau lah...kalau ko dah memang mcam nih kot ngan aku... sebab aku malas nak hambik kesah.. pernah dah beberapa kali sebenarnya aku tetiba terbabit dalam bende yang aku tatau menahu... aku kool lagik... malas nak layan lah sikap ko tuh....rupanya... bila aku buat tak kesah.,, makin ko suka plak nak libatkan aku... weii..weii... apahal ko nih.... best sungguh bila aku tau jer pasal mende nih... rupanya aku pun dah terlibat... apa hal ntah... baru semalam aku dgr pasal tu... siap ngan aku terbabit....

selama nih... aku malas nak layan...tapi sebab aku tgh tensen nih... aku melatah lah jugak... alah ,....melatah pun kat sini jer... takde lah aku nak war2 kan atau citer kat sesapa.... sebab takde orang kat sini kenal ko pun.... dan ko pun taktahu menahu pasal blog aku... kalau ko tau ,...bagus lah... semoga bila ko baca..ko jgn buat orang lain cenggini.... buat aku ...kat sini jer aku luah... buat kat org lain kalu.... hbis lah tertanggal topeng kebaikkan ko tuh... hehehe

series weii... aku sungguh tak sangka ko macam nih... memang selama nih aku rasa ko baik sgt... yang pernah terjadik sesekalii tuh... aku anggap biasa jer... manusia kan.. adakalanya tersilap... tapi rupanya... tak henti2 lagik jadik kat aku..... silap ko lah... tapi ko jgn risau lah... apa2 yang ko dah citer2 kan kat aku... (masa ko citer aku angguk2 jer kan...malas nak sokong emmana..aku tau dah ko...)...org tuh tatau pun... sebab aku kuasa lah nak layan mende gini... yang ko tak puas hati dan rasa sakit ahti tuh..kawan ko jugak...dan kawan aku... memacam ko citer kat aku.... aku tgk ko dok kamcing sakan ngan dia... haaaaaa...tuh yang aku mula pelik... ntah nya... byk dah ko dok kenen psal aku kat org kot....kot tau... aku tak tuduh...

so itu jer lah...dah lah..ko jgn buat kat org lain lah... kang lelama org tau plak camne ko nih.... kekalkan lah imej baik ko ye... orang tatau pun ko cenggitu...

Comments

kojah said…
tol2 sis...klu pki tudung pn ati busukkk watpe kn?xpe2..sy kn ada...senyum ckittt =)
*ayu* said…
sapa yg siut jer nih?
isk.. tarak hal la babe..
what matters is inside..
sapa tak ihlas, buleh blah!
hiks!
adenium said…
kojah n ayu - err...semalam tgh tension ngat tuh yang rasa melatah tuh... dah lama senyap jer kan.. arinih dah tak pikir dah hal nih... biar lah dia...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam