food (lauk II)

korang..again gambar2 nih dari 1001resepi.com.... do visit ye.... untuk dapatkan resepi dan cerita yang menarik...
rendang daging.... tapi aku kene hadkan lah makan mende nih... tengah diet nih.....tapi kalau jumpa memang tak bleh tahan.....


rendang ayam...... aku pernah lah cuba buat... tapi letak bahan2 asas jer lah... jadik lah jugak... janji ada rasa rendang kan..hehehehe

serunding... yummy.... makan ngan roti best nih.... memang aku tak reti cara nak membuatnya...


ini bukan lauk... aku saja nak tunjuk lontong... kalau2 ada yang tak pernah tengok kan....heheheeh
kari daging.... emmm masak kari memang aku tak reti... pernah lah cuba... tapi tak menjadik lah...


kuah lodeh nih.... makan ngan nasi pun bleh... atau... aku makan gitu jer... macam makan bubur pedas swak tuh...hehehehe... aku hantam jer...












Comments

Diana-k said…
kak siddd..kejammmm...
basah keyboard denn haaa..meleleh2 laju jer nieee cam air tterjun...sodappppp ehhhhh!!!!
dah laa tgh lapo nie....salah timing aa bukak blog akak...
cesssss
Anonymous said…
kalo kari daging tu, kat kelantan diaorang panggil gulai kawah...ramuannya ada lebih sket dari kari daging biasa (kot)..lagi sodap dari kari daging biasa..errr..bukan Ganu pn ada gulai kawah ke?


Den bkn org kelantan..kalo slh, hrp org kelantan maapkan den org perak nih..hehe..
adenium said…
diana - emmm sama lah kita... tapi bleh lah kontrol lagik... kang org sebilik nih ingat aku sawan ke plak kang...hehehehe

anonymous - kat trg ada gak rasanya.... dah nama reti makan jer... hehehe...bahan2 nya tak diketahui... tapi semalam my aunty ada siap bawak serbuk rempah gulai tuh, cap bunga ros...??? :-)

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan