menemu dann menduga di hari ke 3

korang.. arinih... aku takde lah tension sgt... ok jer dorang nih.... average lah.... so so ajer.....tapi takde lah teruk sgt cam semalam... yang rini... kalau aku dapat ambik 50 org dr dorang... aku ambik jer sume... tapi apakan dayo... aku nak ambik 9 owang jer... or 10 lah kan... dan aku leh rekomen dlm 5 6 orang untuk reserve...so aku takde lah nak membebel paper...
tapi ada sorang yang diduga ini bukan berbangsa melayu...bukan jugak berbangsa thai..(dah ada 2 org thai tau...)... sungguh takde kaum sebangsaku yang menempuhi dugaan sebegitu rupa... aku malas lah nak komen... kalau aku cakap gitu...maknanya bagus lah tuh.....
korang... sepanjang aku menduga dorang nih... (menemu tuh takde masalah...diduga jer yang ala2 sket...)... ramai aku jumpa bekas pelajar POLITEKNIK SEBERANG PERAI.....adalah jugak dr tempat lain... tapi dah bahagian utara nih..deme lah ramai kan..... apa aku nak komen...????

i.- projek akhir dorang kalau tak multimedia...(buat kartun..)... mesti buat sistem....guna VB...
ii. bila aku tanya camner dorang bangunkan sistem tuh... jawapan sumer sama.... kumpul maklumat..(aku taknak dgr yang nih okeh... lepas tuh analisis... design sket... terus buat coding...wah sungguh bijak...)
iii. bila ada masalah...g tanya lecturer... nothing much lah kan... so lps tuh..dorang kene carik solution lah... gi lah google kat internet...
iv... dorang takde buat carta alir ker untuk nak buat sistem... mungkin ada lah sket... tapi carta alir jadik macam tak pentng bagik dorang tau...
v. so bila tgk dorang dr PSP... aku lah tolong jawap kat dorang... sebab aku dah tau...what they gonna say...heheheh...macam dorang lak menduga aku...eleh korang.. lps tuh aku menduga lah cara lain kana... nanti soklan bocor lah plak...

secara tidak sengaja... aku rasa tak sengaja tau... adik aku yang no 3 tuh... pun dok kat PSP..(singkatan politeknik tuh yer...)... skang dah sem akhir ... dah siap pun projek... apa yang aku nak kongsi... masa adik aku tuh... dok buat projek... (dia nih jenis yang konon2 terrorist tau...hehheheh)...naper aku cakap cenggitu... projek akhir tuh..dia tak nak pair ngan sesapa... dengan sombongnya dia nak buat sorang2.... (aku kalau gitu...aku cas sombong jer... ) well actually she manage to complete projek tuh tau... bangga lah aku ngan adik aku yang ala2 sombong gitu.... adik aku nih dok beriya dok susah payah masa nak menyiapkan projek tuh.... siap tanya aku bagai... sorilah adikku... kakak ko tak minat dlm development... aku lebih kepada bidang yang dia pulak tak minat... well ko tau lah... kakak mu ini... perlu melangkah lebih kepada pengurusan sekarang.. adalah lebih sesuai kalau ada bagik arahan jer untuk orang buatkan mende cenggitu... (emm...nih yang aku bosan... dah kakak kepada adik ku pulak nak menyombong..)... alamak...melalut dah nih... jom balik kepangkal jalan....ok aku sarankan lah adik aku cuba try test tanya sorang mamat yang aku cfm memang berpengetahuan luas dlm bidang yang adik aku perlukan... alhamdulllah... ok... selain tu adik aku dok google lah jugak kat intrnet bagai tau.... err..dia dah viva pun...aku pun tak pasti sama ada adik aku tuh ada buat proper carta alir atau tak... atau dia tak kene buat carta alir tuh..bila tgk budak PSP yang aku duga tuh..ala2 blur jer pasal carta alir nih... aku baru nak tanya adik aku tuh... aku tak pasti lah kalau dorang panggil carta alir ngan nama lain... mengalirkan air mata ker... carta music di PSP ker... itu aku tak passti...aku teke2 jer tuh.....

so... i personally say..... oh no... i think...at the end of the day.... hish harus aku tak disukai oleh orang britain nih... takper lah pakwe british aku tuh pun dah berpaling tadah skang... well now... i'm fully malaysian... ada ke word tuh....heheheh...

okeh macam nih... kalau ada sesapa yang baca blog aku nih pernah belajar... menziarahi sanak saudara dan kawan2 di PSP... atau pernah menyewa asrama di PSP.... .cenggini... sesapa yang berkenaan dengan PSP...termasuk adik aku yang dah nak final exam tuh... tolong komen apa yang aku dah mandai2 komen tentang PSP tadik... sesungguhnya itu adalah pandangan aku ...dari pemerhatian dan pemberitahuan oleh si diduga itu.....bukan untuk tujuan lain... so tolong perjelaskan pemandangan aku ye....

oke... nanti lain kali aku komen institusi lain plak ye....

p/s: untuk adik aku yang di PSP tuh... gudluck in your final exam... dan jangan dilupakan syarat yang telah aku kenekan jika dia nak aku dtg untuk konvo.... mesti dpat dean's list yer.... korang doakan kah jugak adik aku tuh.... sem 1 dan 2 dah dapat dean's list... so yang ketiga nih... usahakan yer.... (dorang ada word tersendiri utuk award tuh ye...)

Comments

Mulan said…
sekarang ni kerja byk.. tapi yg dtg interview tak berapa menggalakkan..

salam.. nice bolg.. good stories..
adenium said…
mulan - thanks mulan for visiting my site... keep on visiting yeah.... wait for my another entri bout the interview... :-)
Amiha Ayu said…
good luck adik sid!
adenium said…
ayu - itu lah adik i yang dipanggil ayu tuh...ehehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan