memasak

hari ini aku sungguh lah bizi dengan itu ini. ... macam sungguh tak logik..kalau dorang dpt tau dah lama... tetiba baru nak bgtau... dan eventnya selasa ini.... kalau tak libatkan org lain...sonang... tapi takpelah.... buat jer lah.... but pls dont expect much...

kat sini jugak aku sungguh tidak suka orang yang kinda perfectionist.... hello... kalau apa yng orang kata...tak salah.. tapi awak tak suka... tak bermakna itu tidak boleh diterima kan... this is not the very 1st time aku dgr ko macam nih... tapi sori... aku tak akan heran apa ko nak bawak citer pasal aku ker..haper ke... aku memang tak pernah nak heran ok... tapi apa yang aku rasa... aku kene bidas.. aku akan bidas ok... reason aku logik.... weiiii kalau ko tak suka nak makan kueh yang orang lain buat...senyap jer bleh tak... orang lain mungkin suka apa yang orang lain tuh masak... (ini bukan yang aku masak tau... tapi dia nih... apa sumer yang korang masak atau buat...sumer tak sedap... sebab ... korang tau lah dah kalau perangai cenggini.... rasa perfect apa yang dr dia jer yang sodap..)aku tak rugi kay... hehehehe... yang orang masak..aku makan jer...

eh... bukan itu kesah memasaknya.... tapi skang aku nih dah jadik tukang masak lah.... memalam biasa balik keje masak lah kat umah adik aku.... sebab adik aku yang bongsu dah ada....nnt dia nak bekpast... nak lunch bagai.... so malam aku masak... kalau sempat.... kalau tak... aku bangun pagi... buat bfast... dah 2 hari aku buat nasi goreng....ngah masak sardin... atau goreng apa yang patut... so adik aku yang no 2tuh bawak lah bekal g keje.... dia nak masak... pepagi nih takde lah kuasa dia...

pagi semalam... aku masak sardin untuk adi aku lunch... dan buat nasi goreng....petang semalam..aku tak sempat...so aku so aku belikan jer lah...pagi tadik... aku sediakan bfast jer lah... goreng nugget, cheesy sausages... ngan buat roti telur ...ala french toast.....dan goreng kopok untuk adik aku munchie2... tapi apa semua yang aku masak tuh... aku tak usik ye... sebab saya sedang berdiet.....cuma kalau aku amsak lauk ala2 sup ptg balik keje jer lah aku makan....

hari ni sebab aku buat bfast jer... aku bagik jer lah adik aku duit kalau dia nak g beli lunch...atau aper lah kan... nasi n lauk ada sebenarnya.... tapi kot dia rasa nk makan kat luar ke.....

gigih kan aku memasak... walaupun aku tak makan.... so untuk orang tuh.... kalau u kawin dengan i nanti... dont wori about all this ye.... i rasa mesti u lebih sihat dari sekarang... heheheh.... ini iklan saja lah.... promote diri konon.... weii...aku masak sardin... goreng ikan... dan senagkatan boleh lah... kalau tak dah lama blog aku nih jadik blog makanan tau... sebb tuh kalau nak citer pasal makan2 nih aku ambik gambar2 makanan yang menarik kat 1001resepi.com .... heheheh...tapi memasak itu memang minat ku.... walaupun aku trak ambik bfast yang segitu lagik...tapi weekend... adik dan ipar duai aku bangun.... bekpest biasanya dah ready ye..... tuh yang dorang pelik... tak makan pun masak.... dah itu minat aku lah.... apa nak buat....



Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan