kaedah nekad aku

kengkawan...sambung sket lagik ye... pasal diet.... heheh... to EO, kalau u baca my entri.. kalau semua usaha tak jadik... kene nekad ye sis.....

aku skang nekad... untuk kurangkan berat badan....nekad berani mati ke...?heheheh...

apa yang aku buat skang.... memang tak makan... nak mati ko mayang...??? maksud aku... makan untuk hidup jer lah... dah payah sgt nak nampak kurangkan.... makan untuk hidup tuh....maknanya... makan makanan yang betul... dan bila perlu jer ye... kalau kita kurangkan makan... betul ke kurangnya... korang dah betul2 ukur ke keperluan kalori korang...??? heheeh....

macam nih... aku ambik bfast...sket jer lah buat alas perut sahaja.... alas perut tau... makan lah roti ke sekeping... minum lah air....
lepas tuh tengahari..kalau tak lapar... jangan makan... ko tonggang jer air.... kalau kawan ajak makan... kalau tak lapar...jgn g makan....kalau lapar... ko makan sket jer... jgn sampai kenyang...cukuplah untuk badan tak menggigil... tak pengsan dan yang sewaktu dengan nya...
selain tuh...tonggang air... air kosong .....bukan air coke ker.... air lain tau...

dah petg tuh ...korang makan lah sket makanan yang sehat.... SIKIT tau.... maksud aku... dah kurang makan... jgn lah makan berat sgt plak... kang penat woo... dok tahan lapar tadi... tapi tak berjaya turunkan berat badan...kalau sup ko tuh rebus2... ko makan lah sup tuh 6 mangkuk pun..larat ke nak hirup 6 mangkuk....???

apa hasilnya.... aku berjaya kurangkan berat badan... walupun tak lah kurus macam nita malaysian idol tuh... tapi aku suka lah kalau usaha tuh berhasil....kawan2..kalau sesekali terbabas tuh... ok lah... jgn lah 6 hari terbabas baru nak insap.... melopong ko jang.... terbabas sehari.. lagik 6 hari,... beringat lah... lagik satu...jangan lupa bersenam... buan nak kene lari pecut le... marathon ke... merentas desa ke... cukup lah kalau ko brisk walk... slow jog... atau apa2 yang mampu....

emmm cuba lah....heheheh



Comments

* ayu * said…
betul betul!
air kosong terbaik!
adenium said…
ayu - kalau nak belanja i air lain pun i terima..heheh

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam