diet ke aku...?

aku nih diet ke... emm aku nih suka kan makanan..dan makan... tapi skang....bila bila rasa tak sesuai jer berat badan nih aku mula lah terhegeh2 diet untuk kurus.... dah kurus ke aku.... blommmmmmmmmm...nak kurus.. kene jaga makan dan bersenam...

aku jaga makan ke..?
buat masa skang memang aku strict sket lah pasal makan memakan nih... tapi kadang2 terlajak jugak lah..hahahaha...
bfast aku makan roti jer sekeping... ngan minum kopi.... kalau roti canai memang dah lama aku tak makan... gitu gak roti canai....makan untuk alas perut jer lah ye...
tengahari... aku tak makan... minum air jer... minum air lagik... sampai rasa dah nak kembung dah perut nih... tapi minum gak lagik... minum air kososng weii... tapi kalau lapar gak... minum lah air berperisa sket... gula itukan sumber tenaga....hehehe... ngelat nih...
dinner... before kol 8 malam ye... kalau dinner aku makan lah... sup ayam ke... sup daging ke... yong tau foo ke... emm senang cakap ... mende 2 yang ala2.. ada kuah ..yang senang untuk mengenyangkan kita.... then makan lah buat sket kan....
apa hal plak aku nya diet nih... siang tak makan.... malam lak g makan.....korang... kalau aku nak citer pasal hubung kait biologi dengan dlam diet nih... baik korang google sendirik... dan paling senang... untuk umat islam... korang perasan tak... kalau kita berpuasa..... kita tak makan tengahari kan... makan malam kan.... so... memang suruhan agama tuh betul... dan hubung kaitnya dengan biologi juga ada....

aku bersenam ke...
korang kalau korang tgk makan mcm tuh... nak bersenam tuh larat ke... kalau memula cuba ..dlm 2 minggu...nak jalan pun rasa kurang tenaga...kalau dah lama2 amal... biasa lah... tapi masa mula2 seminggu dua tuh...jgn la korang g bersenam kang pengsan plak... aku tak tanggungjawab ye....
sebenarnya.. aku memang mengikuti kelas aerobik setiap petang isnin dan khamis... yang lain tuh.. kalau rajin aku g lah jenjalan...brisk walk... sambil ambik angin...kalau rajin sket.... g gym....gitu jer lah.....

kurus ke aku bila buat cenggitu....
not bad lah... aku bleh nampak perubahannya.... takde lah aku nih skang dah kurus kering...hehehe... tetapi ada perubahan.... emmm cuba lah...hehehe






Comments

* ayu * said…
brisk walking boleh la babe.. but agak long term lah...

penah buat dulu.. but, bila dah stop.. malas!
hahaha..
penyakit malas ni susah tul ek?
adenium said…
ayu - malas...??? nak kene jadik motivator plak ke lps nih...? skang dah jadik dietician..hehehe

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan