food - (lauk)

pagi2 nih jom citer pasal makan2 sket ... i suka tau... rasa semangant jer nak keje tau.... macam biasa... gambar2 dr 1001resepi.com dan masak-masak.blogspot.com .... ini bukan untuk tujuan comersial kan.....
ini ikan mackarel.... sedap kan... aku nih bleh lah diumpamakan kucing... kalau dapat macakrel cenggitu... aku bleh makan terus gitu jer.... tak yah nasi2 pun... bleh gitu...???


ikan nih memang best nih lagik satu.... kalau aku dapat.... aku makan dgn .... gitu jer...ngan hirup kuah sekalik.... macam menarik kaler kekuningan tuh kan.... aku biasa buat yang ala2 kaler merah jer.... nnt kene cuba yang kaler nih plak...

salmon nih pun bleh aku buat makan cenggitu jer tau.... aku tak pikir nasi dah pun...... betul korang.... aku memang macam kucing kalau gaya makan ikan.....hehehehehe... aku suka ikan lebih dr ayam or daging... tapi sebab dok kat sini...kalau nak beli ikan.... kene g kat tempat yang bleh siang kan sekali... kalau tak kene lah aku pilih ayam...hehehe

gulai nangka... dah lama giler kot tak makan... atau kalau tak silap ada lah berbulan2 dulu aku jumpa katner ntah.... terus aku baham.... ntah ..susah jer nak jumpa lauk gini skang.... kalau balik kampung nan ado lah... sumer orang berpantang makan nangka nih...angin lah... sakit urat lah.... emmm so far aku masih boleh merasainya.....

ayam masak merah..... macam2 cara orang masak...ada yang kering... berkuah... macam2 lah.... aku bleh lah masak ayam nih... aku suka masak yang ala2 kering sket.... sebab aku lebih suka ayam goreng jer... kecuali makan ngan nasi lah kan... dah ..aku nih... kalau ada lauk... dok meratah lauk jer lebih tau... so kalau nak ajak aku dtg umah korang sediakan lauk jer banyak2 ye...heheh
ayam goreng rempah nih...tak tahan... tak tahan....teringat nasi kukus ayam dara.... aku ada jumpa afew tempat yang memang best tau.... hehhe
lauk nih nampak simple kan... adik aku kata lauk orang beranak... errr..ye ker... aku tatau...sebab tak pernah lak beranak lagik......
nih satu lagik... ayam bakar... ayam percik... ada gak orang panggil ayam golek... ntah lah aku ingat ayam yang dorang buat sekor cucuk dlm batang besi kot... then masa di bakar ayam tuh dipusing2...macam bergolek2 lah... contoh senang macam kat kenny rogers tuh.,... tapi ada gak ini dipanggil ayam golek tuh...paper lah... tak penting kot nama tuh.... tapi masa bulan ramadhan... hampir tiap hari aku beli untuk makan sambil tengok tv ker... atau makan saja...heheh bleh gitu...???



Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan