dihari pertama

aku nak cakap tentang hari pertama menemuduga.... aku dah silap tempat... kejap2... apa yang ditulis pada envelop besar tuh betul... cuma dorang silap intruction.... so bukan salah aku ye....
bila aku kolling semua... rupanya tempat lain... so aku kene menapak.... ke bangunan lain.... dengan berpeluh2.... so bad impresson lah kan... aku nak temuduga dorang... nak kene lah tunjukkan yang terbaikkan...
cerita apasal interview tadik..... nih yang aku nak komen...
i. mostly dorang tak bersedia... dik oiii.. dah nama dtg interview... cuba lah persiapkan diri... kalau tak menyeluruh pun... at least bagi lah aku impress....

ii. penguasaan bahasa ingeris yang lemah.... sungguh lemah... kalau aku suh introduce themselves in english... bleh lah ... kong kang kong kang... kalau pasal keje.. atau projeck.... sket jer yang bleh kong kang kong kang..... malah ada yang takbleh nak explain apa.....
iii. terlalu cuba untuk mengformalkan diri semasa menjawab soalan.....
iv. ada yang kurang pengetahuan... tapi cuba memutar belit fakta.....
v. ada yang berpengalaman dan pengetahuan yang baik....
vii. aku dah ada calon yang aku kehendaki......hey...keputusan aku yang buatkan...heheheheheh

tapi korang...aku sungguh telus.... kadang2 samapi aku dah malas nak tanya... aku plak bagik dorang option.... apa yang dorang tau... aku tanya based on mende tuh...pun takleh jawap....hehehe... seriesly... aku tak banyak tanyaa soklan technical, ada laah jugak... tapi i let other yang tanya cenggitu.... aku bayak tanya..soklan persekitaran....dan agak2 psikologi lah sket kan...
ada calon yang sgt cemerlang di dalam pelajaran...dan dapat menjalani sessi temuduga dengan baik...aku suka....


Comments

Amiha Ayu said…
uish.. payah gak interbiu org nih ek?
adenium said…
ayu - jaadik payah sebab calon ramai... kekosongan sgt sikt...heheheh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London