nampak betul... tapi kurang tepat

ini kesah diet lagik tau....

so korang dah tau kan.... aku penah cuba macam2 diet... tapi ada yang gagal kan... aku pun pelik lah jugak... menyampah takyah cakap lah....sumer ada lah.....

nak jadik citer... arituh aku tak tgk lah pun citer tuh... bila balik umah tuh...adik2 aku dok gelak2..siap sindir lagik aku nih... rupanya dorang ada dengar tentang blood type diet....

aku darah o ye korang... penderma universal.... dan memang aku regular donor....
so kalau sesapa yang darah jenis o... aku bleh lah citer citer kat sini... yang lain mintak baca sendirik ye...hehheh...

korang yang jenis o nih tau tak.... paling byk org gemuk... paling ramai yang susah nak kurus yang jenis o nih lah... (jenis lain pun ada... tapi o nih majority).... kalau O nak diet.. jgn dok makan roti ke... whole meal ker... apa bagai lah.... lupakan lah... gandum adalah musuh utama kekurusan kita ye... bila aku cakap gandum tuh... bukan bermakna tepung gandum yang kaler putih tuh jer..ini termasuklah semua hasil2 dari gandum.... korang tgk lah... kueh muih... byknya dari gandum kan... abis tuh... senang ke nak kurus...???? bagik aku memang cabaran lah ye....tapi boleh kan...
nak senang cite.... O boleh makan byk protein... tapi jgn lah diary product... daging merah bleh belasah.... daging ayam...ikan... err..aku tatau kenapa... tapi catfish takleh lah pulak....
sayur2 hijau kene makan... brocolli... no cauliflower.... supaya korang tidak confuse... gi kat google... type jer... 'blood type diet' ...sumer jenis darah ada.... darah manis nan ado lah yer....

bila aku cuba blood type diet nih.... ok lah... agak menjadik... tapi baru nak turun... aku makan byk sebab raya.... dah naik balik...... abis camno.... disiplin kene kuat lah korang.... apa2 pun disiplin kene aa ye....
so selamat mencuba....



Comments

Umi Mia said…
hehehe...kuat gak lah u komited dengan diet...I jgn haraplah...malas giler...cuma jaga tak makan manis jer..yg lain..bedal....

tapi nak kurus..camno tu....
adenium said…
umimia - masa buat sumer nih i lom puashati gak lagik....heheheh....
ada lagik tips nih... :-)
zOe said…
huhu i lost count of ur dieting posts... giler semangat...bravo! ..aku dgr mu dah slimmer sekrg..abis la aku cam ni .. :P
EO said…
Laa..no wonder la..EO pun darah O..patut la tak turun2 beratnya..huhuh..bagus jugak info tentang diet ni..
adenium said…
zoe - aku malas lah nak cakap pasal diri sendiri..hehehe.. sapa yang cakap kat ko tuh...

EO - keep on try sis... google for more info.. insya allah... or u can email me mayangkelapa@yahoo.com kalau nak tanya... :-)

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam