food - (mee)

kengkawan... jom layan makan-makan lagi.... seperti biasa gamabar2 dari 1001resepi.com.....kalau dulu hobi ku ialah jalan2 carik makan... skang kene kurangkan sket...kene jln2 kuruskan badan..hah gitu... diana-k..ko takleh join... lagik kurus.. nanti terbang dek angin akak ko nih jugak yang susah tau....hah lagik satu si kojah pun sama... ko kene jalan2 carik makan ngan diana -k ye...

best kan nampak murtabak megi kat bawah nih.... kalau korang nak tau... stok megi sentiasalah ada dirumahku.... bukan apa... itu kan senang.. dan mudah untuk dimasak..tapi kalau asyik ngadap itu jer malam bohsan jugak kan... so memang selalu lah aku mmbuat murtabak megi nih... tapi tak lah semeriah yang kat bawah nih....sodap ko... caya lah...cakap banyak tak guna... baik korang try...satu lagik fakta aku tentang megi... aku sgt lah suka megi goreng yer....sanggup g kedai jauh2..last2 order megi goreng... ramai org tak puas hati ngan sikap aku yang gini.... korang ..aku nya suka lah kan... alah... disamping megi goreng aku order gak mende lain...

yang nih sebenarnya bukan fishball soup yer... ada noodles kat dlm tuh....tersangat lah fave jugak tau....senang jer kot nak buat.... campak itu...campak ini... tadaaaaa..dah jadik... tapi mungkin arsa berbeza lah ye....

nih meehoon.... meehoon thai kot.... aku lebih suka meehoon dari mee kuning... atau dgn kata lain...tak suka mee kuning ..kecuali aku dah terpaksa makan... atau nampak memang sungguh melazatkan.....aku suka nengok meehoon yang putih... meehoon spore tuh... yang tuh lah aku selalu buat...wpun bukan singapore... tapi kalernya tetap putih..okey...???

kalau untuk pengetahuan korang... ini memang aku tak bleh nak tolak.... aku suka makan kuah lebey... harituh kat alor setar... aku makan gak laksa nih... siap suh pakcik tuh tambah kuah.... sebab kuah dia memangs sedap woo.... yang nih aku reti buat...cuma mungkin tak lah macam org utara yang buatkan... tapi orang bleh habiskan lah... semalam... adik aku yang bongsu (meme - bukan sememeh ok....) dah siap suh aku buat laksa nih... nanti lah ye dik... cuti2 kalau akan dibuat jugak....
menarik kan kue tiaw kat bawah tuH...(err.... betul ke ejaan gitu...yang penting rasa ok...)seperti yang aku dah citer arituh.... adik aku semalam sampai jer umah my 2nd sister... suh makan nasi... macam2 alasan kenyang dia cakap.... mungkin lah kot...sebab dai dah makan umah kazen aku b4 tuh... lps kejap tuh aku ajak dia g giant.... nak carik barang sket... tanya nak char kue tiaw tak... dan2 tuh hilang lapar dia... tuh lah yang my second sister hangin tuh....hehehe

mee nih femes kat sebelah utara kot..... ke belah selatan...??? best jer kan... korang kalau aku dah cakap aku tak suka mee koning tuh... aku tetap makan kuah...telur... dan seredak2 di dalam nya yer.... cuma mee kari aku susah sket nak makan...kecuali yang aku rasa karinya kaw lah... biasanya kat kopitiam lah... wahhh berlemak beb kuah nya... amat sesuai untuk menambahkan berat badan... hah yang cenggitu lah aku suker....
kalau mee goreng cenggini...cfm aku makan... sebab dah tak nampak rupa mee koneng.... terliur beb... kenapa aku tak suka mee koneng...?? sebab masa aku kecik2 dulu.. kebanyakkan mee koneng nih ada rsa kapur pahit dan tak best... so aku memang sampai skang teringat2... so bagik aku...masakan yang paling tak best mak aku masak dolu..ialah mee koneng goreng... kalau mee rebus..bandung atau yang lain yang berkuah... masih bleh layan kuah kan...
sumer yang aku citer ..sumer aku suka kan... well... dah tentu lah aku ambik gambar makanan yang aku suker kan... yang korang suker.... tidak diketahui pulak kan...









Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London