berjayakah dengan cara diet aku?

ini lah isu nya... aku rasa... memang dah ramai kan orang yang buat tips cenggitu... dan ramai yang berjaya mengawal atau menurunkan berat badan kan..... dan jangan terkejut ada yang tidak berjaya... malah makin bertambah beratnya....

sampel contoh ada lah aku ye...heheheh... aku pernah hopeless tau... sampai dah malas dah nak diet.... betul korang....

konon lah kan.. nak diet..... pagi makan roti je... whole grain lah... bak kata orang...lagi mahal roti tuh... roti tuh lah yang aku suka beli... tak pun aku makan cereal... oat lah... etc.... nampak healthy jer kan....

tghari aku makan sket jer lah...atau makan buah... ala2 gaya2 orang diet lah kan.....
dan dinner pulak... aku almost tak ambik dah...kalau ambik pun..sesekali... atau makanan yang tak menggemukkan lah... kalau tak... aku cuma minum segelas milo atau susu jer....
senaman.. aku buat macam biasa... aerobik, brisk walk... gym sumer tuh la...
apa hasil nya...tadaaaaa... berat aku makin naik... atau maintain untuk seminggu then naik lagik.... weeiii... tak larat lah korang.....baik aku makan jer kan.... buat penat jer kawal makan segala tuh....hehehehehe....

apa yang silap ye....???



Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London