P-A-N-A-S-S-S-S-S-S-S-S-S-S-S-S-S-S-S-S

huhhhhh... berpeluhhhhh..... bahang sagt rasa.... tak tahan gak kengkadang... tuh yang aku dok elak sungguh nak dok luar umah...luar bangunan..kalau tengah2 hari... aku nih jenis yang tak tahan panas.... bukan tak bleh berpanas... tapi ada satuh tahap kepanasan yang aku amat tak boleh nak adapt....aku rasa...dunia skang makin panas lah....
pernah dulu... saturday aku keje... normally... aku dtg keje.. time matahari baru dok malu2 lagik nak kuor... balik keje plak... matahari dah nak takde... selang seminggu plak... aku buat training kat luar... dok hotel jer... memang lansung tak kuor lah time matahari kat tgh kepala... so,.... kalau saturday..keje halfday... so balik sah sah lah matahari tepat kat atas kepala... kalau aku kuor ...terus masuk car..balik umah... bleh tahan lagik.. kalau aku degil nak gi beli food lah singgah sana sini... cfm... aku demam... tiap bulan demam korang... aku perasan... sabtu ahad mula demam...
emm...dengan keadaan cuaca makin panas skang... cuak lah aku... kot2 jadik balik macam dulu...

semalam plak... petang ..tetiba ujan lebat selebatnya... adoiii.... sungguh tak menentu... keadaan panas...mungkin akan jadik lebih panas... dan cuaca makin tidak stabil.... dunia kita dah main tua kan... mungkin sudah hampir masa dunia untuk hancurrrrrrrrrrr....owhhhh takutttttttttttttttttnya...

dah banyak jugak mende2 pelik terjadik kat DUNIA nih kan... dah akhir zaman pun... sedangkan nabi muhammad itu RASUL AKHIR ZAMAN... RASUL pun sudah lama tinggalkan kita... emmm pepagi jumaat nih... kita sedar kan diri kita sket... hehehehe...kang tghari lupa semula... biasalah kita kan...

lambatnya ..kepanasan ini nak berakhir.... aku sungguh tak selesa dok keadaan panas nih... cehh macam lah aku sorang... orang lain pun kan... lebih2 lagik time nak tido.... aku nih jenis.. yang memang nak kene ada selimut kalau tido... kalau time lanas camnih... kat kaki pun cukup... tapi rimas lah... panasssss.....

lagik satu kan... kalau panas... makin lah aku jadik tak produktif tau... macam lah produktif sgt kalau sejuk kan...hahahaha.... umah aku ada yang ada ekon... ada yang takde ekon...cehhh prang banyak umah... yang pasti...kat bilik tido aku dirumah2 tersebut...sumer takde ekon..hahaha....tuh yang aku jadik sgt rimas....

hishhh..kalau dok tak puas hati pasal cuaca skang... panjang jer tak puas hatinya... tapi dah itu keadaan dunia skang kan... emmm dan tuhan punya kuasa,.... so complain no more lah kot... dok jer lah melepak dalam aircond ye... hehehe...

lagik satu kan... time pepanas gini... aku sungguh lah cepat penat letih bagai... macam takde daya jer kengkadang... so kene makan bebanyak... bukan berhibernasi jer nak kene makan banyak... panas peluh pun kene makan banyak... senang citer.,.. memang aku suka makan banyak kan... tak kira musim.. hahahaha

esok cuti... yey.... nak g pampered kan diri lah... nak ikut ke...jommmmmmmmmmmmmm



( artikel untuk dikongsikan bersama http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Sunday/Bmdua/20100228065340/Article)

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan