duit duit...di mana kau duittttt

meh citer duit lagik... nih bukan nak citer ada duit... takde duit.... tapi nak borak2 borak duit.. hahahah... ntah haper jer lah kan... emmm korang suka tak collect duit2 serata negra nih... aku nih.. dedulu kekecik ada lah jugak hobi cenggitu.... kumpul stem lah... standard lah kan.. zaman kita kekecik dulu...
tapi... aku bukan jenis jalan negara2 memana pun... so collection tuh terhad... ayah aku kalau ada dapat duit cenggitu...dia akan [ass lah kat aku yang collect nih... tapi ntah mana lah collection tuh ntah... so skang... ada jugak lah 2 3 keping...dari negara2 yang aku dah pergi .....

tapi ini kesah duit mesia ye.... hahaha...sure korang biasalah tgk kan... tapi nak share jugaks... biar lah... nak jugak....

duit singgit kat atas tuh... semua org selalu tgk kan... err... kalau orang yang tak pernah pegang duit kecik... asyik pegang duit besor jer... takde lah tgk kan.. hehehe

yang kat bawah tuh... dolu2 jer lah selalu tgk kan.....


yang nih pernah tgk tak.... nih zaman aku kekecik dolu lagik lah... sempoi jer kan... corak depan belakang.....

yang nih yang 5 hengget.... emmm warna tetap kekal dari dolu2 kot erk.... nih ke sejarah duit kertas mesia terawal erk..??? sori la... ta sempat nak study... main nak letak jer kat entri nih....
duit sepuloh hengget skang... eleh... macam lah korang tatau kan.... hehehe

haaa...cuba korang tgk duit tuh... ejaan nya... masih 'sa-puloh' ... kalau tak silap aku... nih among ter awal... of this version... sebab memang dulu ..duit cenggini dah eja 'sepuloh' tau.... so that's is why yang nih... parents aku keep sgt... sebb dah susah nak jumpa yang ejaan cenggini zaman tuh...
semua nih.. ada lah collection dr mak aku.. actually ayah aku jugak lah... biasa lah being a man.. ayah tak suka lah nak collect bagai nih... apa yang rasa perlu simpan ke hapa... pass to my mom...
aku memang tau... koleksi nih.... yang bleh terkeluar nih.. sebab aku dok carik dokumen2 lain..... citer duit mesia dah lah kan... hehehe... takyah citer bagai koleksi duit luar..... :P



Comments

Ayu Zuraida said…
dulu masa arwah ayah masih ada, dia slalu tnye mana u simpan duit ni kan..risau sgt takut u letak merata agaknya..mana pegi y RM1 bercamtum 3keping tu erk??
Anonymous said…
duit bcantum tu i beli..limited edition..beli wat kenang2an.tp ayah bminat sgt, i bg la..tp xtau mana duit tu skangni ek..
mak pon suke kmpul duit2 lama dulu kan..
Liza said…
duit syiling sringgit tu tak de ke sid
adenium said…
ayu zuraida - ada jer duit tuh kat situ... tapi duit bercantum tuh ayah simpan..i tatau lah kat mana....

anonymous - i ingat gak u beli ... tapi not in my collection.. i tatau kat mana....

liza - syiling tuh pun ada dua tiga keping kak... lupa nak tunjuk.. heheh
Ayu Zuraida said…
dulu arwah ayah byk simpn duit seringgit lama dlm wallet dia.nnt la i try cari kat umah klu ada duit y bercantum tu..

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan