majlis berbuka puasa..lunch...dan....

er...sila jangan betulkan skrin anda... memang betul pun tajuk tuh... tak silap apa pun.. dan ini bukan jugak entri tahun lepas yerr... ini entri terkini..hahahahah.... alkesah memang kesah berbuka puasa pun....

nak jadik citer ..isnin tuh... aku memang berpuasa... skalik.. pagi2 tuh... my big brother AKA imran call .. need me to assist sumthing... masa nak pass kan the things... tetiba dia kata...'i puasa harinih..' er.rrr... 'i pun puasa....' .... skali dia ajak berbuka skali...dah ptg... dia tanya nak buka kat mana... emmm dok pikir2...sumwhere nearby.... aku teringat kat satu entry kat blog LYN ... yess.. sambal hijau.. sepelaung jer dari opis ku....

so..settle.. kesitu lah kami meuju... sampai pun dlm kol 7pm gitu...order2... cepat plak sampai... ada dalam 10 15 min lagik nak berbuka... so... duduk lah kami berborak2... hahah... korang dengar kitorang asyik borak jer kan... seronok borak ngan abang aku nih...


korang tgk tuh... susunan lauk lauk tuh... dia lah menyusun tuh... memanjang jer... tak sampai 5 minit... tupppp jadik pulak susunan kat bawah tuh.... hahahah.... punya lah kalau makanan dok depan mata.. tapi waktu makan tak sampai lagik kan..hahahahah...
tgh dok makan..dok citer lah..dia craving for ABC lah... burger tepi jalan lah... tak berbuka pun lagik..tetiba dia tanya.. ada tak nearby McD... bleh jer nak g mutiara damansara tuh... emmm.. tak sampai sebatang rokok dah sampai dr sg penchala nih...

tapi jgn lah tamak kan... esok jer lah bro... ahhahaha.... tgk lauk pauk tuh pun sampai sentak perut kitorang dua orang.... aku adalah meratah lauk jer.....

so..esoknya plak... pepagi dah cakap kat aku nak gi McD lah ...lepas tuh...nak hantar kat mana2 lrt station... since ..his wife n kids...sampai dr spore tghari tuh....

dok pada nak tunggu tghari...berkali2 lah dok kol.. nak tany nak kuor kol berapa...'hamboit..tak sabar nak makan mcD sgt ke abang aku nih.... ' ...rupanya ada agenda lain....

kami pun gi lah ke 1 utama...hahah..dok ekrana dia ada agenda tuh... sampai 1 utama... 'since dah sampai sini..u pilih lah sid nak manakn apa.. kita ada byk pilihan' ... cesss.. aku pun takde terpikir nak makan apa dah nih... tapi aku tau... dia mmang nak sgt... makan BIG MAC tuh... last2 skali..gi lah kami menghala ke McD..laju jer.. tgh jalan... aku cakap...' jom deli france lah...' errr... lupa orang france mana nak makan itu semua..hahahaha

so tuh lah yang kami order.... aku hambik prosperity set... with mcflurry as a dessert.. kalau makan ngan dia nih.. siap tanya nak dessert bagai... dan abang aku tuh... tentu2 lah BIG MAC... ngan pie apple for his dessert.....
puas hati nya..hahahahahh.... ps makan...cepat2 kitorang gi beli apa yang dihajatinya tuh.... nnt lah next entri lah ye.. pasal tuh... hahaha...memang banyak lah citer nya.. dah kata pun dia emmang ada hal katarea opis aku... mostly..lunch .. ada jer agenda gi makan2 ......
itu adalah satu perfume yang dia bagik kat aku... gud thing bout him nih.... dia akan study pasal mende2 cam nih...so berinfomasi sungguh.... not only gimme this... tapi siap.. dia explain details... bout this... and this smellsssssssss gud..... ada macam2 smell... dan dia pun tau. aku suka smell yang cenggini...hahaha
ok.. nnt sambung lagik ye... panjang dah nih...hehehe




Comments

Lyn Yusoff said…
Sid,
u dah pegi sambal hijau??
camne.. best tak makanan nyer??
adenium said…
lyn yusoff - lyn.. masakannya... sungguh TIDAK mengecewakan... sila cuba.. heheh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London