negative thinking erk...

emmm... what i'm going to say....???? kalau ada satu jer gelas tuh... what will u say... half empty atau half full...????

yang mana satu betul...??? bagik aku dua2 betul... provided... kalau the reason why u said so tu betul dan munasabah lah kan... ye tak.....

kadang2 bukan kita berfikir secara negatif... cuma kita lebih memikir kan.. sebab dan akibat di atas sesuatu itu... thinking ahead... sbb apa yang kita fikirkan.. dan orang cakap negatif itu... come with sebab musabab nya kan... lain lah.. kalau ko pikir begitu... sampai situ sahaja....

owh ya.. kalau cakap pasal negatif thinking nih... ada seseorang lelaki nih... selalu sgt menunding jari kat aku... dengan mengatakan... aku sungguh negatif... aku pun pelik... setiap apa yang aku cakap... semuanya negatif... whooooaaa... pelik kan...

sedangkan... setiap apa yang aku cakap.. aku selalu akan ada reasonnya... dan.. bagi dia... semua nya tak boleh diterima bagi dia... bagik dia lah kan... hahaha... aku kesah ke... wahhhh... bunyi macam seorang yang hebat jer kan... hahaha... langsung tak hebat lah... LANGSUNG TIDAK... hahaha....

skang... baru lah aku tau.... kenapa... biasa lah... kata orang... bila tangan menunding ke arah seseorang... satu jari jer menuduh,.....selebihnya kat yang menunding tuh kan... rupanya... skang aku tau... orang yang takut dengan diri dan bayang2 sendiri rupanya... hahahaha... so let's forget it....

bagi aku... mostly perempuan akan berfikirkan kesan dan akibat sesuatu... dan akan menyebab kan.. orang akan rasa sungguh negatif seorang perempuan berfikir... owhh ya... dengan kata lain... berfikiran panjang kot...heheheh......wahhh...hebat kahhhh...dengan berfikiran panjang...??? hahaha... itu terpulanglah... hehe

aku rasa...lelaki ini yang negatif....kalau lah lelaki itu tidak negatif... sudah tentu dia tidak akan mengatakan aktiviti blogging ku ini... adalah aktiviti yang tidak berfaedah.. dan tidak bermaruah... err...ini satu contoh persepsi nya terhadap aku... hmmmm... aku sungguh pelik... setahu aku..semua entri ini.. aku yang buat... semuanya... berkisar pada aktiviti kehidupan aku... dimana pula silapnya... kesah makan.. kesah haziq... kesah membebel.. kesah masak.. dan seangkatan dengannya... aku rasa... sungguh general....kannn...kannn..kannn... hahaha...

siapa kah lelaki itu... owhhh...lelaki itu ..pernah dulu... membaca entri2 aku.. tetapi tidak komen pun... tetapi komen terus kepada aku... hebat tuh... hahaha... tetapi.. aku takde lah ambil kesah.. sebab aku rasa.. tindakan nya itu.. seperti.. ada sesuatu yang tidak berasas...

so.. disebabkan terlalu asyik diserang dan dituduh negatif... aku terpanggil untuk cari buku ni... macam best kan... mana lah tau.. kot2 ada apa yang boleh aku ubah... kan... dari cara aku berfikir.... :D ... kita kan manusia yang tidak sempurna....

tapi bagi lelaki itu... aku nih semua nya negatif... pelik jugak aku tau...emmm kalau semua nya negatif... macam mana aku boleh berdiri disini... sudah tentu aku tidak boleh berfikir untuk sesuatu yang positif untuk diri sendiri kan... atau mungkin ada sesuatu yang dia tidak puas hati agaknya...

emm tak kesah lah... being me.. i'm ignorance... hahaha... kalau tuduhan itu tidak menggugat beberapa perkara penting dlm hidup aku... takde lah aku nak pikir... baik aku cuba carik buku tuh.. dan dpatkan lebih info kan.. hehehee...



Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan