food review : Hokkaido

hallluuuuuuuu korang... setelah agak suam2 kuku kan skang nih gambar makanan kat blog nih... meh kasi naik semangat balik.... hehehe... orait... ini adalah sesi makan2 famili aku... BIL lah yang nak makan sini... bawak meme...rupanya... berkali2 kunjungan kitorang... meme lom penah sampai sini..hahahahah...
ini adalah HOKAIDO...kat pekeliling tuh.... exatcly depan hotel vistana.... selalu kalau kitorang dtg makan sini...manjang lah ramai orang...penuh sesak....


siput sedut... asyik makan gulai lemak siput sedut jer kan... kali nih try masak cenggini... emm aku adalah tak makan ye.. err.. tak reti nak makan lah... tapi nih kira the whole famili punya fave nih... siap haziq pun dah belajar makan.. aku dok rasa kuah jer lah..hehehe....
sotong goreng tepung yang terbaikkkkkkkk... siyess.... terbaik... garing rangup yang sukar digambar kan..... besttttttt.... ini adalah my fave lah ye..hehehehehe...betul tau korang... tak pernah lagik jumpa sotong tepung yang ranggup cenggini... memang jatuh chenta lah....

ketam goreng cili... meme ngan BIL nya fave... again... aku tak makan lah ketam2 nih.,. hehehehe ... aku rasa lah kuah masaknya... besttt....
baby kailan... emmm yummy... aku yang ngabiskannya...hehehehe
kerapu steam asam boi... saja nak cuba yang nih... biasa ambik steam haper ntah... but aku prefer yang steam biasa tuh... kerapu pun.. tak ngam lah masak nih kot... tapi siakap takde plak kan... aku kalau stim nih...siakap paling best kot...hehehe....
mussel.... yeee haaa... best ... sangat besttt.... sgt meletop.....
dorang dok order jus tembikai lah..apple lah... carrot lah... milo lah... memacam air... sorang dua tiga gelas... aku dengan teh cina nih jer.... air daun kata haziq..hehehe...
last skali... tak sah lah kan... takde gambar model makanan nih... tgk tuh... dah pandai nak makan sendiri... ok lah.. takde lah sepah2 kan... order 4 jer nasi... itu nasi mamalong lah haziq makan... sebab mamalong nya... malam2 adalah tidak makan nasi... nak makan2 besar camni..siap puasa lagik siang nya...hahahaha....thanks BIL for the dinner treat... :D
korang gi lah.... ce cuba try test sea food kat sini plak.... exactly depan vistana tuh.... aku rasa... meamng berbaloi2 lah....hahah.... price adalah +-rm160 ....



Comments

Lyn Yusoff said…
OMG!!! sedapnyer sume mkanan2 tuh.. tpi yg menggugat iman ialah seput sedut..
Baru weekend ni nak mintak my mum masakkan
Liza said…
nampak sgt menarik, harga ok tak
adenium said…
lyn yusoff - hehehe..saja bagik lyn terlioq.. :P ..emmm tapi i tak reti makan siput nih...

Liza - orait gak lah harganya... semua kat atas tuh.. plus air2 sumer dlm rm160 kot...
Ayu Zuraida said…
yan mklang dan pklang..:(
assalamualaikum kak sid.

sedapnya siput sedut..
teringat-ingat la pula.
ni mana nak mencari nih. hu hu hu.
adenium said…
ayu zuraida - takper,...kitorang bleh makan jer ngan paklang n makalng nnt... kan paklang ngan maklang nak banjer lps nih kan.. hehhe :P

cik syahira - carikk..jgn tak carik... kang meleleh air lior anak tuh.. :P
apsal sumer orang suka siput sedut nihhhh..hehehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan