mari memasak : megi goreng sempoiii

korang suka meggi goreng tak... aku suka... suka meggi goreng yang kat kedai mamak tuh... tapi yang buat sendirik... tak suka sgt...sebb tak sedap... hehehe... tapi tak sedap pun... habis licin boliau gak ehhh..hehehe
nih adalah episod memasak megi goreng untuk bfast... tatau nak masak apa... guna megi biasa untuk megi sup tuh jer... hehehe.... dah kata pun unplanned kan....

bahan2 pun mana yang ada lah fridge jer lah kan.... sayur... fish balls... fish cake... telur... cukup dah...kalau ada ayam udang bagai pun.... letak lagik sedap.... hehehe...

aku suka goreng ngan kicap.... jadik gelap lah megi goreng tuh kan... emmm.. sebab tuh aku gelap kot ehhh... hahaha... tetiba nak salah kan kicap plak...hahahaha....kalau dah buat megi goreng tuh...korang guna ke perencah megi tuh.,...??? emm aku mostly tak guna lah... kengkadang jer... itu pun ikut suka lah tekak memasing kan....

tadaaaa.... cenggitu lah megi goreng sempoi ku... hahahaha.... tak pedas... so haziq pun ken main lah makan kan.... hehehe.....
so kalau korang rasa bosan makan megi sup tuh... errr.. ke aku jer yang dok makan megi....hehehe... standard lah bujangan nih kan... mesti ada simpan stok.... hehehhe...
kurang menarik jugak kan... kesah makanan arinih... emm okk... nnt esok ye..hehehehe....



Comments

Diarihatiku1976 said…
ee akak selalu gak makan magi goreng cam ni...
Lyn Yusoff said…
sid,
nampak sedap lah maggie ni..
kitorang nk mkan maggie kena sorok2. takut my mum nmpk. nnti die membebel. kitorang klu nak mkn maggie kena masak kt rumah kakak. huhuhuh
adenium said…
diarihatiku1976 - best kan... nak try akak punya maggi plak ..hehehe

lyn Yusoff - sama lah lyn... zaman dulu.. bersorok makan meggi...skang guna jer mi nya..perencah tak hehehe...jom maegi goreng lyn...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam