satria putih

hah..???... satria putih...??? emmm nih msti ada orang cakap.... nak buat entri pasal mycar ke.... atau... ada org akan cakap.... aku pun pakai satria putih gak.... atau.... dulu pun aku pakai keter satria putih.... atau.... tuan punya satria putih kat bawah tuh pun akan tertanya-tanya.... nih entri pasal kereta dia ke...???? heheheheh.... tapi yang pasti.... bukan aku beli satria putih tau....

aku rasa mostly guyz.... memang minat ngan satria putih kan..... lepas tuh....macam2 lah dimodify kannya satria tuh.... lagik best... kalau body jer korang nampak satria nya.... enjin.... dah takde dah... macam2 lah kan.... dah tukar yang mithusihi tuh.... apa kebende nya ntah...lupa lah plak..... mivac kot.... yang pasti bukan vtec... tapi lebih kurang ke erk.... cuma company lain2 kot....hehehehe...sori lah.... aku memang jahir pasal car nih.... dulu dok kawan2 ngan dorang... tau2 lah jugak kan....

apa erk plate satria putih kat bawah tuh ntah... lupa plak.... takper lah.... bukan citer pasal car dia pun kan.... dah bukan jugak pasal satria putih yang orang tuh dah tak guna tuh(TV ****) ...... dan bukan jugak aku nak citer pasal satria putih yang banyak berbakti masa aku takde car dulu... (***4626) .... tapi aku nak cter pasal satria putih satu nih (w** 84*8) .... wahhhh...

tetiba jer jak citer pasal satria putih tuh naper..... itu car my fren.... dolu.... kalau nak balik kampung ke... aku selalu lah jugak tumpang balik ngan satria putih tuh.... "satria putih yang kamu penah naik satu ketika dahulu" ...hah tuan dia cakap cenggitu lah baru nih...hahahahha...

car best fren aku nih dulu.... aku ingat plate no dia... sebab no dia cantik kan... ada '84' ...heheheh... dulu aku banyak lah dengar citer2 pasal kereta nih... dari tuan punya satria nih... gitu gini...gitu gini... heheheh....
banyak kenangan jugak ngan satria putih tuh.... penah satu masa tuh...kitorang balik kg... 4 orang.... i was at the back seat.... the onwer sat in front.... while my other fren tgh drive... biasanya...kitorang make sure... sapa yang dok depan tak tido... supaya get the driver company lah kan... skali...the owner ngantuk... nak tukar tempat,.... bleh kitorang tukar position depan ke belakng dan sebaliknya... masa car tengah gerak laju.... gila lah kitorang.....

aku rasa...kenapa satria dia kaler putih.... sebab dia kata...kereta nih kaler itam dan putih jer... kaler lain mengarut lah.... hamboit ko..... mentang2 lah masa tuh car aku kaler ijau....kan....

aku dulu.... tak pernah pun cuba bawak car dia tuh.... TV **** pernah lah jugak.... sebab dia ada tinggal kat umah aku...sebab masa kuar..dah malam...ntah camner car dia lampu problem... dan dia ambik car aku dulu bawak balik.... sok pagi nya... aku drive lah g beli bekpast kan.....

tapi skang.... haram lah aku nak bawak dah.... sebab nya.... aku dah langsung tak reti bawak manual dah.... langsung tak reti dah.... dulu tuan punya ***4626 ada gak lah suh aku belajar bawak manual.... skang perlu lagi ke.... ? car aku for sure ah auto kan.....hahahah... tak payah nak banyak pikir..... heheheh... korang tau lah kan...combination otak aku berfungsi... lain sket ... bukan lah aku nih tak betul.... tapi seriously .... aku kadang2 tak bleh nak combine... two big things togather.... contohnya menari.... dan itu lah sebabnya aku tak join kelas tarian.... especially modern dance ..yang memang aku minat...... nak sgt2 belajar waltz.... etc sumer tuh.... tapi aku memang akan lambat dapat tau.... poco2 pun baru nih jer dapat..... nasib baik poco2 tuh dipelbagaikan.... err... dah lari topic.....

back to citer kereta..... aku dulu sebenar nya... nak sangat try bawak satria putih yang aku citer nih... tapi sebab macam2 kat car tuh... aku jadik cuak.... kawan aku tuh dah kawin..... so harituh...dai dok citer wife dia bawak car tu.... tuh yang kuar word...kereta yang pernah aku naik satu ketika dahulu...hehe

aku nih sebenarnya.... nak sgt... belajar pasal kereta..... dan sungguh jeles aku kalau tgk pompuan drift.... race... etc tuh... sebab aku tak bleh buat gitu...... rugiiiiiii.... aku ada minat cenggitu sebenarnya.....

so kawan aku nih memang banyak lah citer2 pasal kereta dulu klat aku..... tuh lah yang aku reti jugak pasal kereta tuh..... reti mkaksud aku tuh yang basic lah kan... heheheh... dan masa aku kawan dengan 'seseorang itu' dulu juga...dia memang car expert lah.... so masa tuh... dia banyak jugak tunjuk ajar aku pasal kereta... tapi aku take for granted lah pulak kan.... sebab aku ingat dia akan taking care of my car... sampai bila2..hah padan muka ko.... so masa tuh... ada bunyi sket ke..haper ke... terus jer call dia.... dan dia jugak lah yang datang fix kan car aku lepas accident dulu...(motip... bukan aku nak ingat dia..tapi citer kereta yang berkaitan dengan dia ye,...ehehhe)...

so empunya satria putih .... semua pemilik satria putih lah kan....lama tak naik satria putih tuh.... emmm untuk satu satria putih nih....kalau lah ye jaket i masih ada kat dlam satria putih tuh..... bleh ke bagik i balik ??...... untuk tuan satria yang ada nombor 84 tuh....nanti aku g melaka.... lah... naik satria tuh.... tapi kalau aku g melaka.... mesti ko plak nak test car aku kan..hahahahahah....



Comments

kojah said…
cuti2 mlaka ke kak?
adenium said…
kojah - melaka... emmm takde lah..heheheh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan