r.a.s.a.r.i.n.d.u

actually entri nih dah lama aku buat.... tapi aku simpan jer kat draft..... sampai lah aku dah jumpa sendirik pun ngn empunya diri nih..... dan dah ada entri2 lain pun untuk dia.... tapi aku post jugak lah kan....heheheheh...

-----------------------------------------------------------------------------------------------wah tajuk... macam tak hengat jer kan.... tapi memang ye... tiba2 ada rasa rindu pada seseorang .... seseorang yang berada sangat jauh... seseorang yang sudah lama tak jumpa.... dah lama tak berkongsi cerita.... bila orang itu lama kita tak jumpa... bila dia berada jauh... mesti tetiba ada rasa rindu... err.. ada gak yang dok depan mata pun kita dok rindu jugak... hahaha...

siapa yang aku rindu tuh.... actually back in 98... aku ada kenal seseorang... tiba2 kami baik.. macam adik beradik... selalu berkongsi cerita.. masalah... kesah suka duka... almost everything lah... kadang2 nampak macam belangkas...

itu lah my big brother... skang dia kene posting kat paris.... under unessco... probably tahun depan balik lah kot kalau tak kene extend.... skang dah kurang berkomunikasi sebab dah jauh.. cuma email dan sms jer lah... actually since dia g study kat jepun dulu pun... kitorang dah start communicate kot email jer yang lebih....

kami kalau dah berborak... memang tak hengat....macam2 cerita boleh diborakkan... sampai my big bro kata... kami ada telepati... kebende tuh... telepati nih macam komunikasi tanpa indera..korang google lah sendirk carik...kenapa aku cakap cenggitu... ada skali tuh... kami berborak pasal amsterdam.. dia kata dia nak sgt g amsterdam... since dia kecik lagik... for a reasons lah kan... suatu hari tuh... masa aku berkesempatan g amsterdam... once my my phone notify yang aku dah sampai amterdam... aku terus cakap ' bro, cantik nya amsterdam... i wish u're here now.. this is where u wanna b...memang u akan sampai kat sini soon' (he supposed ada sama ngan aku kat amsterdam masa tuh... ) ... korang tau apa... rupanya..dia dapat terima mesej tuh... pelik kan... sebab tuh kitorang kata kitorang nih adik beradik...

before my big bro nak terbang ke paris... we dont have much time nak chit chat pun... since masa tuh i was in europe... n he gonna fly to paris soon... tapi banyak mende nak citer2 nih...so siap2 decide nak jumpa rite after aku sampai..since my big bro pun ada hal kat my place... dgn mata yang tak leh bukak cuz jetlag pun.... usaha gak tuh... sebab nak borak2 n gelak2... itu dah kira macam kitorang nya fave past time... bleh gitu....

my big brother nih married... ada 3 kids yang sungguh comel.... baik jugak dgn wife dia... cuma si wife tuh tak banyak cakap... so aku ngan my big bro jer lah yang dok chit chat nya....

wahhhh panjang nya intro... berbalik pada cerita rindu itu... kenapa aku rindu... sebab tetiba aku rasa nak borak2... gelak2..sambil makan2 ngan dia.... rasa macam banyak mende nak cerita kat my big bro nih... dan sure dia pun ada banyak cerita nak cerita... itu lah kitorang....


dan actually aku nak share sumthing dengan dia.... nak share apa yang aku alami skang nih....... dia adalah seorang abang yang memahami..... telling him via email... is not so real.... emmm....takper lah....


Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London