aku tak tahu....

sebenarnya.... aku taktau nak cakap macam mana..... seriesly.... ada sesuatu yang aku nak bagitau korang......

tapi kadang2 aku rasa.... in adalah ikut kata hati.... tapi sebenarnya... hati aku tak kata gitu.... minda aku yang kata gitu..... hati dan minda sedang berperang.... sebab minda aku macam nak senang jer... dah pikir macam tuh... bertindak jer macam tuh... tapi hati aku cakap.... takper lah... sabar ..... malah hati masih mengharap sesuatu yang lebih baik....

series... aku tatau.... ada yang kata... kadang2 kata hati itu betul.... ada kata ... ikut hati mati... naluri aku pun takde memberi hint... diam membisu aja.... biasa... naluri aku akan dapat berkata2..... so aku tatau...

takper lah... aku rasa... aku masih nak ikut arah tuju hati ini... untuk sementara waktu ini... sebab... antara kata hati dan kata minda.... semua nya boleh tolerate.... cuma ... aku rasa... kan lebih elok... kalau satu sahaja yang diikut... hati atau minda... so... boleh lah minda dan hati ini aman kembali....

kadang2 macam sudah ada petunjuk.... mana yang perlu diikut... cuma kadang2 tidak jelas... dan kadang2 tenggelam... kadang2... agak menonjol.... dan tetiba jugak akan mendatar...... cuma ... aku masih berharap... kalau hati atau minda yang menang... biarlah ia yang terbaik bagi aku.... sebab kadang2... walaupun aku tahu itu yang terbaik... tetapi.... aku akan cuba menidakkan...

bila dalam keadaan hati dan minda yang bertelagah ini... aku akan cuba buat sesuatu yang hati dan minda makin susah untuk berdamai..... bukan untuk lari dari apa yang ada... tetapi untuk meredakan gelodak hati dan minda... walaupun...dengan cara itu..hati dan minda akan diam seketika... tapi tidak ada penyelesaiaan.....

yang aku pasti.... aku tetap akan menyelesaikannya... biarlah ianya yang terbaik... untuk hati dan minda... dan yang penting untuk aku juga....



Comments

MY HEART said…
Ni apsal laling oii.. bunyi cam jiwa kacau jer.. meh citer ngan ai meh.. ringan sikit beban..
atty's said…
hi sid..apa2 pun..kty doakan yg terbaik utk sid tau.
adenium said…
my heart - thank... nanti kita citer2 ye.. :-)

atty's - thanks kakty ..:-)
zOe said…
woo pening aku baca monologue mu ni hehe ..per kes? ceriakan hidup anda sentiasa ..dont worry urself too much unless it is a matter of life or death :P
adenium said…
zoe - emmm ala2 iddup dn mati lah nih beb.. :-(

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam