the guardian

korang... apa yang aku nak citer nih..ada lah kesah sorang kawan aku... lama dah tak jumpa dia plak.... kesah penjaga nih... dia lah selalu dulu citer kat aku.... tapi aku nih cam biasa lah... ye ke... hehehehehe.... tapi mungkin ye mungkin tidak..... tapi tak kesah lah... aku nak citer gak....



kawan aku ni seorang lelaki... kalau dolu2 ..dia selalu lah citer...dia ada penjaga.... tapi... aku pun tak berapa pasti lah... sbb mende yang dia citer tuh... kadang2 logik... sebb tidak ada yang obvoius sangat lah kan.....



kesahnya... ada 'penjaga' yang selalu cuba melindungi nya... aku pun tk paham melindungi dari segi apa... sebab ada jugak mende yang tak baik terjadi kan.... so basically 'penjaga' itu... melindungi dia dari bende2 yang tak ok lah....



kalau sekali tgk.... lahiriah... (lahiriah jer lah aku kenal dia pun kan..)... dia nih... biasa jer... takde lah baikkk terlebih... atau alim terlebih ke... hahahaha...so.. sbb tuh kot aku percaya tak percaya jer.... heheheh



dolu2...penah jugak dia tetiba satu pagi tanya aku... 'sid ..u ada mimpi tak malam tadik...' dengan naive nya aku jawap... 'ada... u was in my dream...' ... ' emm betul lah jadi.... ' kata dia... ntah hapa lah dia buat kan.. aku pun tak hambik pusing... sebab takde yang tak baik berlaku kat aku....



ada sekali tuh... kitorang nak gi makan... aku nih plak... dok suggest makan kat somewhere yang jauh sket lah.... so kitorang g lah... masa tuh... we almost there... dh nak sampai pun.... tetiba dia kata.... ' sid... kita kene balik... i rasa tak boleh nak teruskan...g makan kat sana..' ... 'kenapa'..i tanya... dia kata..'it just that guardian tell me not to go there...' .. 'nonsense..' kata aku dlm hati...' kita dah nak sampai lah... just 2 3 km jer lagik... ntah haper2 lah u nih... g jer lah... takde paper nya... tadik nak sgt makan kat situ...' ... dia terus kan jugak.. tapi tak sampai 500 meter kot... dia pusing kan kereta.. patah balik... ' sori sid... i tak belh nak teruskan... he strongly say not to go....' ... 'apa dia kata...???' ....'not to go there..' ....' ye lah... sebab apa....' .... diam jer... tapi sebb aku dah tau dia cenggitu... aku buat tatau jer lah... tak jadik lah aku nak makan kat tempat tuh... huh...



emmm tapi entah lah kan... mungkin betul mungkin tidak.... sebbelum sampai ke tempat yang kitorang nak g tuh... jalan kiri kanan agak berhutan... kawasan kampung gitu... tapi aku takde lah tanya lebih2... kenapa kan...



emm korang pernah ke ada kwan cenggini...???

Comments

cik syahira said…
meaning..
dia ada membela sesuatu / mewarisi sesuatukah?
hurm..
pelik tp benar kan.
ssh nk percaya tp tetap benda tu wujud.
so far sy tak ada lg kot kwn mcm tu..
adenium said…
cik syahira - emm bukan dia membela atau mewarisi sesuatu.. tapi ada guardian.. ntah la..kita pun tak paham sebenarnya....hehehe
cik syahira said…
ehhehe.. yer, mungkin ssh nak faham. tp kawan akak tu ok je kan.. ada hikmah gak, dapat la elak drpd perkara2 yg tak diingini berlaku even kadang2 mcm complicated nk faham. ok. ayat sy pun dah belit2 nih. adeh..
zOe said…
err aku nak tau tempat makan yg korg tak jadi nak gi tu ..whereabout? adakah tempat makan dlm list faverit aku?
adenium said…
cik syahira - hehehe takperlah...saya pun kurang paham sebenarnya..hahaha

zoe - hish.... takdenya lah ko nak g makan situ.... hehehe

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam