tayar oh tayar..lagik

korang...meh aku nak citer pasal tayar.... kali nih..bukan pasal tayar yang bergelimpangan kat hiway tuh... tapi pasal tayar kereta aku plak.. memang aku dah agak.. tayar dah teruk... sebab kalau drive.. dah rasa... tek best... tapi... selalu lah aku nih take it easy jer... ok lagik KOT... tak boleh nak tinggal kot tuh... so... sampai lah satu hari... masa drive kat hiway..tgh ujan.... huh.. hampir nak tersasar... aku memang dah suspect tayar lah tuh... tgk2 memang ye... dah teruk giller....
nak tunggu next service gi kedai tayar terus... sanggup ke aku..??? dah lah skang asyik ujan jer... series... skang..bila nak balik keje.. kalau ujan aku dah cuak... emmm pls lah ...put safety into consideration... so.. aku gagahkan jugak diri melepak kat kedai tayar tuh...hehehe...

dalam keadaan poket yang so-so nih... tukar dua dulu.. yang memang dah out giller... lagi dua.... boleh dipakai lagik... so... sket hari lagik lah... hehehe
bosan nya melepak kedai tayar nih...dok lah snap sana sini... sambil tgk2 apa yang dorang kerja kan...
seb abik tak payah tunggu lama sangat... sebab dorang buat belmu banyak kereta lagik... tak lama pun... kat sejam jugak lah....
emmm...lega dah aku.... kalau tak.. bila hujan jer..cuak... tak belh tahan lah... itu lah aku.. since aku ada kereta... years ago... dari lebih sepuluh tahun dulu... ada jer orang yang taking care of everything... ada jer kawan yang akan tanyar pasal tayar ke.. so aku alert lah jugak... skang.. tak bleh buat semua bende take it easy....
bab tayar nih... huh... bila pikir almost nak tersasar kat hiway arituh... memang cuak giller.... cuakkkkk...
so korang... jangan sampai jadik cam aku ye.. :D








Comments

FaTiN said…
saya amat setuju dengan statement ni:

put safety into consideration

^^
adenium said…
fatin - memang betul fatin... serik dah... better be safe than sorri..hehehe
Amiha Ayu said…
take care sid.
u kena buat jadual la kot.. to keep track..
:)

ATS SHOPPE - Macam-macam ada!!!
Ruby Alias said…
ko g kedai tayar kat maner? sect 6 kd tu ka ..theres a kedai tayar situ yg wifi-equipped hehe..so kalau ko bwk netbook mu tu leh ler ko blogging/berfarming segala sambil tunggu kan :)
adenium said…
*ayu the sun* - thanks beb.. tuh lah.. alwits lalai...

zoe - aku adalah kurang arif area KD... patut kene ada tour sebelum ko fly dulu kot... aku balik tido jer... hahaha

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan