perlu ke tanya soalan seumpama itu lagi...?.

pesanan sebelum korang baca entri nih.... hehehe... ini bukan entri emo ye... tapi this is for someone ...dah dia tanya sgt.. aku jawap kat sini lah... aku dah bgtau pun aku jawab kat sini... ada kaitan lah ngan lagu pagi tadik lebih kurang KOT....memandangkan entri nih untuk DIA... so... cara aku tulis nih..ala2 gaya aku cakap ngan dia lah ye... dan korang mesti tertanya2 kan...(ada ker yang tertanya2 nih...)..soalan apa plak nih..??wooiii.. banyak lah plak songeh aku hari jumaat nih.... nak buat entri buat jer lah kan... hehehe


bagi aku... word sayang... i luv u bagai tuh.. kalau keluar dari mulut aku... aku memang nak cakap lah tu...takde aku sesaja jumpa sesapa aku nak cakap cenggitu kan... hish.. mengarut lah... kalau jumpa hans isaac.... bleh gak cuba nasib kan... tetiba cakap i luv u... but still lah hans isac ingat aku gile... oh ya... kalau hans isaac terbaca entri nih...(perasan over sgt lah plak aku hari nih...)... u need to know this... I'M A SINGLE LADY... :P ... promote diri sket.. hahahah... kenapa aku cakap hans isaac.. sebb kan hans isaac nak carik gf skang... err...atau sesapa nak yang lain nak carik GF ke... heheheh..(apsal aku nih weihhh...)



back to the isue... perlu ke u nak tanya seseorang tu masih SAYANG pada u lagi ke tidak ..?? jika u sendiri pun dah tak tentu SAYANG pada dia...perlu ke... kalau orang SAYANG i... seribu kali lebih SAYANG i pada dia... kalau u pun dah takde perasaan SAYANG tuh... takkan u nak i sakit jiwa dok SAYANG kat orang yang tak sepatutnya kan.... adoii lah...

memang lah perasaan sayang tuh tak hilang terus macam tuh... MUNGKIN masih berbaki perasaan tu... tapi sebagai manusia waras ... tak waras plak i kalau terus terhegeh2 SAYANG kat orang tak SAYANG kita... i takmau giler u...

kalau hati u tak pernah dipermain kan... jangan permainkan hati dan perasaan orang lain... rasanya SGT SAKIT u....i BUKAN MENUDUH ye... tapi kita pernah berkasih SAYANG selama 2 tahun kan...kalau u betul2 hargai perhubungan dan kasih SAYANG kita dulu.... kita tak akan jadi macam nih kan...mesti u berusaha untuk kita kan... kalau selama dua tahun kita berkasih SAYANG...u kenal i... dan i kenal u...kalau u SAYANG seseorang tuh.. memang susah i nak gambarkan dengan perkataan kebaikan u... tapi bila ikatan kasih SAYANG itu terlerai... u tidak cuba untuk berbuat sesuatu.. so i dapat lah agak apa lagi yang tinggal....

i rasa u sendiri tau apa jawapan i.... rasa SAYANG yang masih ada itu.. biarkan lah sahaja... kerana ia sudah tidak ada makna pada u... jika ini takdir kita... memang ini takdir kita... "tidak ada apa yang dapat mengubah takdir kecuali doa".... apa doa kita ..?adakah doa kita seiring?..emm sebenarnya kita sendiri pun dah tatau apa lagi yang perlu untuk kita kan... sebab tu kita jadik macam nih...


dah setahun kita begini... sepatutnya....soalan itu u tanya... awal tahun 2009... dan kalau masih ada rasa SAYANG u pada i waktu itu.. mesti u dah berusaha untuk kita... dan kalau ada lagi rasa SAYANG dlm diri i...... apa lagi yang boleh i buat...?cuba u bagitau... takkan kita boleh nak terus berkasih SAYANG..sedang u sendiri sudah tidak pasti apa rasa di dalam hati u..


kalau u dah baca ini... u jangan cakap i menuduh atau apa... tapi itu apa yang i rasa... dan i tau..u memang tak pernah setuju dengan apa yang i rasa... takperlah... u pun tak pernah nak berterus terang... so tak salah pada i untuk ada rasa sebegini..... :D


perasaan SAYANG yang masih ada itu biar kan saja... biarkan ia berlalu..... i pernah cakap dulu... kalau u betul2 SAYANG i.. u tau apa yang u perlu buat kan... tapi no action taken... i pun ada hati dan perasaan u...

mungkin u perlu tanya diri u sendiri... u masih SAYANG i ke.. instead of tanya i plak kan... so cenggitu jer lah... no hurt feeling... ini hanyalah apa yang i rasa.. apa yang hati ini rasa...



Comments

UnGu VioLet said…
sayang memang terlalu tinggi nilainya.. sekali sayang, selamanya dlm hati..
Mama_anggun said…
kadang tu payah nak eksplain kenapa sayang...? kite boleh sayang seseorang tanpa perlu diperjelaskan kenapa kite sayang dia...dan tidak semestinya diluahkan dgn kata-kata...nilai sebenar sayang tuh terletak pada perbuatan/tingkah laku...
Lyn Yusoff said…
kadang2 perkataan sayang tu hanya dibibir saje. mudah untuk diucapkan.. tapi payah dilaksanakan sekiranya ianya bukan dr hati ikhlas & tulus..
Liza said…
sabar sis, sayang and cinta are something very precious and should not be given away just like that...if it's not worth it, biaq pilah, just move yer my dear

you take care!
adenium said…
ungu violet - saya setuju... sangat setuju...selama nya dalam hati

mama _anggun - kenapa kita sayang..hanya kita yang tahu.. orang lain...mungkin tidak mengerti... dan tak memahami

Lyn Yusoff - semoga suatu hari kasih sayang yang jujur san ikhlas itu dimiliki :-)

Liza - thanks kak liza.. yes move on.. semoga akan ada kasih sayang sejati kan... :-)
Kyuubi_85 said…
sekali sayang, selamanya kekal dalam hati... kita tak perasan ianya dalam hati jika dah lama kita tak luahkan atau kita tak cari balik, tapi ianya sentiasa ada dalam hati..

jangan dipermainkan benda ni kerana ianya suatu yang amat bermakna dan anugerah dia yang maha esa..
adenium said…
kyuubi_85 - ya.. perasaan sayang adalah satu anugerah yang tidak ternilai...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan