free... memang aku sukerr...

meh nak citer pasal minyak plak... tak kesah lah korang guna minyak apa pun... aku guna petronas.... dah aku guna petronas... petronas lah kan... terpulang lah memasing.. sebab kalau aku tukar yang lain.. atau korang tukar yang lain ke... bukan bleh dapat free pun kan... kenapa aku guna petronas.. aku pun tatau... sebb umah yang aku sewa masa memula ada car dulu dekat ngan petronas kot.. emm tak jugak.. sebelah petronas tuh ada jer minyak cengkerang.. apa2 lah...

kad kat atas tuh... kad mesra yang baru.. kot2 lah ada korang yang tak tahu kan... ada ke... aku nih kan... loyal.. bukan kat minyak jer.. apa sahaja lah.. aku sungguh loyal.. orang jer yang tak loyal kat aku.. tetiba kan....so.. biasalah.. kalau ujung tahun.. aku dok redeem points bagai kan... sapa nak bagik kan... nilai ada lah tak kesah... YNAG PENTING.... FREE....

aku nih.. yang berpendapatan seciput nih.. kalau time gaji... budget sesiap... so termasuk lah untuk TOL DAN MINYAK... penting tuh korang... kang tak bergerak plak aku kang..hahahaha... tapi... bila dah ujung2 bulan.. ada jer yang nak ngelat.... mula lah bajet yang untuk minyak ngan tol tuh nak guna buat mende lain... nak merapu beli mende2 tak penting..haper22 jer lah kan.. tiap kali isi minyak..dok tgk..sticker yang dok promote.. bleh isi minyak guba kad mesra kat atas tuh jer.. dengan kata lain..FREE lah kan... provided... korang ada cukup points lah kan... give n take lah..

so.. di satu pagi hening... dengan otak yang nak kan minyak free... kalau aku dapat minyak free.. bajet untuk minyak bleh buat mende lain.. wahh tetiba kan... padahal.. tatau nak buat apa pun... tak semena-mena.. aku masukkan kad mesra tuh... sekali.. waahhhhh dapat tau korang.... dlm hati kata.. cukup 50 hengget pun jadik lah.... sekali... dapat pun.. berbaki lagik... points ku.. bleh dapat lagik minyak free nih..heheheh

siap lah aku dok citer kat kengkawan yang guna petronas... adik aku pun dok citer kat husband dia... so BIL pun dapat gak isi minyak free... hehehe..

so sesapa yang ada kad tuh.. gi lah tgk.. banyak mana korang bleh dapat minyak free.. aku pun nak gi lagik nih..menghabiskan baki points..hahaha..



Comments

BaiDuRi said…
waaahh..menarik ni..saya mmg tak pernah redeem pn point kad mesra ni semenjak ada kad..buleh gitu?hehe..tatau la kot ada point yg dah expired! Camner nak tau buleh dpt minyak free?masukkan kad mesra tu je ker?atau kene ke kaunter?huhu..nak tanya kat sana maluuuu
adenium said…
baiduri - masukkan jer kad kat mesin minyak tuh.... kalau ada points... memang bleh isi minyak cenggitu jer..hehe
atty's said…
beshnya dpt minyak free..kty lak .langsung takde card mesra nie ..shell pakai bonus link pun selalu je lupa ltk kt mana ..
lepas ni arus ade kad mesra
deus X machina said…
bagus
sapotlah industri minyak nasional
petronas
erk888
adenium said…
atty's - tak kesah kad apa pu kakty..janji guna n collect points.. baru bleh dapat barang free.. hehehe

deusXmachine - yeah mungkin...

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan