jangan marah aaa....

korang... actually tag nih... dah lama aku kene.. tapi sebab tak clear..hahahah.. sampai dah kecik hati si lamanbaiduri... baru aku pasan... nih kita buat jugak tau.......

Soalannya:

Pada satu hari, anda mendapati suami anda melakukan sesuatu perkara yang bertentangan dengan prinsip anda, mencemar ikatan perkahwinan anda dan betul2 buat anda gerammmm giler babas tahap tenuk hutan khatulistiwa..:

1. Anda marah dan geram ketika anda mendapati suami anda berbuat sesuatu yang anda tak suka.
a. Anda pukul belakang badan suami anda sekuat hati (gedebuk gedebuk)
b. Anda lari ke dlm bilik dan kunci lalu mengambil baju2 suami anda dan letak iron biar baju2 tu terbakar (padan muka xde baju g keje)
c. Anda hempas laptop kesayangan suami anda ke lantai sekuat hati (mintak2 rosak)
d. Anda masuk tido dan berpikir nak buat apa
Jawapan: D – actually takde satu pun dari jawapan kat atas tuh…. tapi sebab D tuh lah yang agak2 tepat dgn character aku....sebab dah aku memang kalau nak marah kat org yang aku sayang.... aku senyap jer.... kecuali dah tak tahan sgt kan... kang dia kata senyap makna setuju plak... hahaha

2. Keesokan harinya..anda mendapati hati anda masih sangat pedih dan kecewa dan tiba2 dapat ilham untuk pergi jauh (lari la tu) buat seketika mencari ketenangan hati.Anda merancang untuk menyusup keluar dari rumah ketika suami anda sedang mandi...
a. Anda balik rumah ibu anda dengan anak2

b. Anda balik ke rumah ibu mertua anda dan mahu bercerita tantang anaknya itu
c. Anda pergi lepak kat Port Dickson (tu je la yang dekat pon-nak g jauh2 malas nk drive)
d. Anda lari keliling rumah aje
Jawapan: C – jawapan ala2 C lah kot...tapi apehal nak g PD kan... g lah lari jauh2 sket... dah cakap nak lari sgt kan.... g lah langkawi ke... bali ke.... ada term n condition nya gak nih..... hehehehe

3. Ketika anda dalam perjalanan ke tempat yang anda tuju ...tiba- suami anda menelefon anda
a. Anda biarkan saja tepon bunyi
b. Jawab telefon sambil menangis
c. Jawab telefon dan berkata "no yg anda dail tiada dalam perkhidmatan.."
d. Buang telefon anda di seat belakang
Jawapan: A – that’s the best way kot... tgh marah…malas nak cakap apa.. kang lagik gaduh besar plak… tunggu lah kot2 aku dah kool kang aku jawap gak kot… tapi kan korang.. jawab c best gak…. ada gak aku buat cenggini…. tapi bukan masa marah lah… gilo korang dah lari nak jawab cenggitu… membazir duit petrol ko…

4. Panggilan dari suami anda tidak berjawab, lalu anda mendapat sms darinya yang berbunyi "Awak pergi mana, x minta izin abang pon"
a. Anda terkedu dan rasa berdosa lalu pusing balik. (maluu niii)
b. Anda balas sms berbunyi " Izinkan saya keluar" (anda tau suami anda mmg akn bagi sbb dia xnak hukum anda..suami anda sabar orgnya)
c. Anda x jwab sms dan buat bodo je.
d. Anda pergi kedai dan beli brg dan balik rumah semula (konon2 pegi kedai la beli brg aje, lupa nk bgtau)
Jawapan: C – apa ko nak jawap kan…. walaupun tak bodo...buat jer lah bodo... bukan ada orang tau pun....kalau dah jauh... lagik lah ko bodo kan yang tak bodo tuh... kalau baru jer dekat2 umah... buat2 lah macam D tuh..muahahahah

5. Suami anda menghantar sms dan merayu anda agar pulang ke rumah.
a. Anda cair dan terus pulang ke rumah
b. Anda hati kering..xbalik rumah
c. Anda balas sms berkata "tengokla camne"
d. Anda pikir dulu la..
Jawapan: E – kalau nak jawap yang nih kene lah tau apa salah dia dulu kan... dah kuar lari... dah jauh lak tuh... tetiba nak patah balik.... emmm tapi kan... ada logik gak A tuh kat aku tau..muahahahahah... i knew myself.... hahaha...tapi ada term n condition tau....

6. Akhir sekali anda letih dan muhasabah diri dan bersabar aje..maka nyatakan 3 nasihat untuk diri anda..
1) tgk lah dulu... betul ke mende tuh... (weii pembuat soklan...ko kata aku tau.. dr mana aku tau suami aku tuh buat cenggitu...tak clear lah weiii)
2) paper pun... kene diskas... aku nak g lari jejauh... perabis duit aku wat pe... lain lah kalau kalau kad kredit aku dr supplement dia kan...
3) ntah lah korang... aku tak muhasabah bebanyak... biasa kalau ok...ok jer.. kalau tak ok... tak ok... itu jer....

7. Tag 4 orang kawan anda yang anda percayai dan gila-gila...

sebab aku jawap tag nih masa aku blom kawin...so... aku malas nak tag sesapa....adoiiiyai.... aku plak kene jawab soklan gini... practis ke nih... taknak lah kalau jadik cenggini... letih wooo... dah lari... pastuh buat bodo... end up balik semula gak umah .... taknak aahh....


Comments

BaiDuRi said…
huhu..takpe la..mungkin skrg rasa ntahapa-hapa jer jwb tag ni, nanti dah kawin, masa gaduh-gaduh manja tu, sure tringat balik..tp takyah la nak lari segala..kalo nak lari, lari bersama-sama kat taman..badan pun sihat..

ada 1 tag lagi utang tau!..tapikan, kalo kita rasa tag mengetag ni mcm merapu la, bz bodi la..tp sebenarnya tag ni la yg buat kita kenal lebih rapat lagi dgn kengkawan..sbb kekadang kita tak direct tanya soalan camtu kat dia..time tag ni la baru kita tau sifat sebenar kawan kita yg mungkin dah lama kita kawan dgn dia..tapi rupanya byk lagi yg kita tatau psl dia..kan?kan?
Diana-k said…
aiyakk..
ni peringatan tok mr bodyguard kahhhh????
hikhikhikhik
MY HEART said…
Nape tak tag kiter??? kiter dah tawen tau.. ahaks....
adenium said…
baiduri - hhaha..tag sudah bayar kan.... berulang2 dok carik tau... rupanya memang takde nama kita..heheh

diana-k - ko kan.. asal lain jantina jer...asal bab kawin.. mr bodiguard jer kan.. tersedak dia yan...kang sapa susah...?? aku jugak..

hanarose - erk... ingat takde orang nak buat... silakan ye.... bg update sket blog tuh..hehehehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan