TIPS UNTUK 2010

TIPPPSSSS??? ... boleh ke bagik tips dah sebulan pun berlalu...??? ok jer lah kan..heheheh.. actually tips nih aku dapat dari pakcik aku (Acu).. dia dok fwd email... so ada ngan gambar bagai lah... tapi aku nak share ngan korang gaks....


Stay out of trouble
yess... this is a must do things... buat apa nak sebuk trouble kan diri kan... dan kalau tak bleh blah... orang yang troublekan kita.. camner tuh.. wahh cam baik sangat lah plak kan ko nih.. asyik2 orang jer trouble kan ko..hahaha... aku rasa... this is so true tau..bagik aku lah....amat sikit kan... orang yang nak troublekan diri sendirik... melainkan org yang trouble kan.. tapi kalau dah out of control... kita plak ter troublekan diri sendiri... memang kene sgt lah stay away dari mende2 yang trouble nih... sebb kalau dah kita in trouble... haper pun tak jadik....


Aim for greater heights
hah ini.. yang kita alwitz do kan... alwitz aim for the best things....no matter what..semua orang pun macam nih... cuma pencapaian itu bergantung pada usaha.. dan takdir.... kalau bleh roda tuh..kita sentaisa nak kat atas jer kan... but do struggling to alwitz be at the top ...and crawling to the top once u fall down... wahhh... mudah jer cakap kan... boleh sebenarnya... :D


Stay focused on your job
harderst things untuk aku skang... kalau demotivated oredi... how to stay focused..? tell me how... pls tell me... owhh what i mean here... focusing on enhancing what we already have.. to develop... to do better lah.. senang cakap.. to improve ...kang ada plak cakap aku tak buat keje... now focusing on routine job only mar..... but... i keep on struggling to put myself on motivational level ..hahah.. so that... i keep myself focus....


Exercise to maintain good health
penting...penting... maintain gud health... doesnt mean u really need to get your body weight to the ideal weight... ye lah.. say your ideal weight is 58... but... with the healthy lifestyle... u r maintaining your body weight at 60kg... not a big deal... but as for me... as i'm on healthy diet....and practicing healthy life... the extra 2kg is not really matter... errr... now.... the excess that i'm carrying is more than that... butttt.... i do practice a healthy lifestyle.... to maintain good health... err... enuff said... :-


Practice teamwork
teamwork... yesssss..gud spirit... i have no problem for teamwork... but people may have problem with me..hahaha... camno tuh... sebab aku senang give up... macam nih... aku rasa ..dalam teamwork..should have give n take jugak kan... ye lah tolak ansur bagai... i dont mind if i'm the who alwitz give... ( kalau ye lah....)..as long as u take... (heheh)... but... if u put hope .... for me to alwitz give... but u never take.... it's not team anymore... and definately not working as well...... seriesly.. aku memang cepat giveup... kalau situasi macam tu... so i let myself work alone... tapi susah lah... team itukan lebh baik... so sebab tu skang...aku cuba untuk practice a gud teamwork... for all....


Rely on your trusted partner to watch your back. Take your time trusting others
now.. i learn more from the lesson... hehe... so memang aku take time trusting others.... aku dah cannot simply gelak2 ngan new comer in my life anymore.... bukan per... play safe... :P ... dan kene rely on th trusted one to watch my back jugak kan.... bukan tak biasa...kalau dah kecoh2... org tak akan nak ngaku silap dah... who else wanna cover your butt??? ahkak kaver ahkak punya jer lah... so... sebenanya sebelum kecoh dah kene bertindak... bertindak apa.... stay away from trouble.... bukan bermaksud tak bersosial.... tak bercampur.... tapi ada masa nya lah... takkan tiap masa kan... so.. tak payah lah nak tolong susah2 pikir... kalau aku bercakap ke tak bercakap dengan orang ke... sebab... nak elak apa yang tak patut... aku bercakap.. dengan orang yang aku rasa... aku boleh bercakap... dan bila perlu... dan jugak... tak perlu lah kot... nak sebok2... selidik ngan sapa aku kuor ke... kemana aku nak pergi ke... selagi aku tak ganggu kehidupan korang kan... PENGALAMAN MENGAJAR AKU UNTUK BEHATI2....

Save for rainy days
not quite rite.... betul tak... does it mean u r waiting for that rainy days...??? hehhehe.... buat apa nak nyimpan untuk hari susah... kalau nak nyimpan...nyimpan jer lah... kalau ada kesusahan guna jer...ada plak.. nak nyimpan...niat untuk hari susah... kata2 tuh doa kan... :D... watch your mouth... just proceed with your saving....it's not necessary for the rainy days... errr... for holidays perhap... :P ... or... sunny day... it's sound better isn't it....

Rest and relax
i likeeeeee... i need a vacation.... i need money for vacation.... emmmm.. sebut vacation... so all the gud n nice place tuh... dok lam otak pikiran... why not balik kampung... or just have 'rest n relaks' at our 'home sweet home' with different ambience...aku kan ada satu vacation home.... kononnya lah... last resort will be there..hahahha... konon lagik lah... hahahahah....padahal otak aku sama gak ngan otak korang..... apa pun... yang penting... kene ada rest n relax... badan kita kene rehat gak.. otak pun kan... heheheh....

Always take time to smile
senyum seindah suria... yang membawa cahaya... senyum lah dari hati...dunia mu berseri.... aku memang muka ketat sket lah... payah nak senyum... dulu lah kot... skang a bit ok... nak gak sedekah kan.... sedekah darah... engkdang setengah jalan...dia stop... lagik satu sedekah... senyum.... hehehe... betul tau...kalau kita tgk orang senyum... macam ada sesuatu yang telease..kalau kita terbeban... provided... senyuman itu adalah senyuman yang ikhlas..... dn apa salahnya...jika kita senyum kembali.....


Realize that nothing is impossible
yesss yesss yesss... i alwitz have faith in this phrase....nothing impossible for me is like...'kun fayakun' ....tak mustahil kan...kalau....suatu hari nanti...

~ aku drive brand new 5 series beemer...
~ seorang yang bukan lagi diri aku sekarang.. tetapi lebih berjaya ..dan... bla bla bla lah kan.. huhhhhh..stoppp berangan... hehehe :D



Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan