bila aku stresssssssss...

stressss...??? whopppsssss...ini bukan entry meroyan... cuma nk share pengalaman... apa selalunya jadikk kalau aku stress..... dah lately kan memang stressssssssssssssfulllllllllll.... dan dah tentu lah hormon pun imbalance kan... so what happen...??



moody... dah tentu lah kengkadang moody... so jgn lah masuk isu2 yang tak patut masuk... kang aku dasssss terus jer kang.... kalau dah cakap A ngan aku... pls buat A..... jgn buat B...kang stress aku bertambah....unless B itu is an alternative to A and much more better....than A



i have stiff neck... seriously.... aku memang risau.... mana tak nya...suddenly ... my neck gets stiff... u can even feel the vein at one side.... aku doa jer jgn ada blood clog ke hapa.... bukan ke... stress boleh menjadi punca hypertension... yet.. hypetension leeds to stroke.... nauzubillah.... sebab tuh jugak .. aku try to do some sweating activies.... after work... untuk melegakan stress....



even worst.... i had swollen between my ear and my back neck.... body tempreture slowly goes up.... nak kata demam tak pun... ye lah..kalau nak demam...badan kan rasa tak selesa.... tapi ini tak... memula aku ingat... ada infection.... and i had mumps... but it's not...sebab normally mumps... is between your jaw and neck... kalau tak silap lah... penah kene dolu2 sekali kot zaman sekolah.... berjangkit n bahaya kot erk... sebab memang ada jap untuk mumps nih....



bon apptite..bon appetite... selera makan adalah tak hengat..kalau tengah stress... betulkan bacaan korang... bukan tak hengat nak makan... tapi tahap kenaikan selera yang tak hengat... so... i rather skip meal.... ye lah..kalau dah makan kang(not makang kan :P)..... kalau dah makanan depan mata... dengan keadaan hormon yang tidak menentu... emmm sila sambung sendiri ayat ini... dan jadikkan entri ini... sesuka hati korang... macam mana yang korang nak.... :D



jadik malas..... MALAS yang hamat.... end up tido.. sebab memang takde mood dan malas nak buat apa sahaja.... dan tido juga membolehkan kita lupa kan seketika apa yang kita hadapi... paksa gak tido... so awal2 dah tido.. kang 2 3 pagi..terkelips mata tatau nak buat apa... lagik tambah stress.....

ehh cop.... nak citer.. aku kalau pikir pasal satu2 solution... terutama keje lah.. sampai tido pun bleh mimpi mende tuh.... bukan mimpi lah...tapi dok asyik teringat n terjaga dr tido...tido terjaga... cenggitu...penah jugak dapat penyelesaiaan atau penunjuk jalan kepada penyelesaian... provided...penyelesaian yag kita cari tuh... adalah dr segi idea atau yang seumpama... dan bukan melibatkan... penambahbaikan kapasiti...atau penambahan atau pembaikan perkakasan yang melibat kan kos..tettttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.... (sue sila komen supaya aku kurang stress...)



so itu lah perkara yang aku nampak obvious sgt kat diri aku skang nih... bila aku stress sgt2.... forget about bawah mata yang dah gelap macam draculla dan pimples kesan dari hormon tuh....



korang kalau stress camnih gak ke... errr... atau korang tak stress langsung..?ehhehe... lite lite one ...kita kasik tutup kes lah kan... :D

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London