passport ..owhhh..passport... (part II)

korangggg... tak abis2 lagik kesah renew passport aku nih.... emmm... so rentetan dari kesah hari tuh...... aku pun pergi lagik lah ke pusat bandar damansara keesookan harinya... nak renew kat kiosk jer...
suh kawan aku jer hantar...malas nakc arik parking bagai kan... so... sampai jer sana,...aku pun beratur lah... takde lah sepanjang semalam... walaupun ramai... masih boleh lah bertahan....
depan aku..ada sorang 'pakcik hensem' .....heheh...selingan sket ye... pakcik nih... hensem... muka ala2 raja nazrin gitu... emmm ... TALL n HENSEM..hehehe..umur dalam late 30s...atau early 40s lah..hehehe

takde lah borak pun ngan 'pakcik hensem'... cuma dok cakap pasal passport jer sesikit... ehhh..sambung kesah passport plak... banyak palk dok citer pasal 'pakcik hensem' ... dah tinggal 4 5 orang jer lagi nak turn aku masuk... pintu kat nak masuk kiosk tuh dah ditutup... notice yang ditampal... tutup kol 12.. masa tuh not even 12 lagik pun... lagik setengah jam nak kol 12... biasa..kalau cakap..close at 12... last person come in at 12.. bukan service ends at 12.... malas lah nak komen... korang gi google... tengok...paham.. apa itu kiosk.. fungsi dan sebagainya... so korang tau.. whta i'm trying to say...

emm seb baik beratur belakang 'pakcik hensem'.. so takde lah tension sgt ..ye ker.... tension gak lahhhh

dengan gigih jugak.. aku sambung lagik pada hari seterusnya.... gi sri rampai ... tutup.. masa tuh lagik seminit dua kol 8.. aku assume tak bukak jer lah..since..shutter pun tak bukak lagik... terus pecut gi pusat bandar dsara.... kiosk tutup.... (diulang kiosk tutup ye...)... naik atas... kat kaunter... blom pun kol 830... dalam dah penuh ngan manusia... dan barisan adalah berlengkar2 jugak.....so camno... yang nih...aku tak komen lah...

so tak jadik lah aku nak renew.... emmmm.... korang agak... aku teruskan ke renew ... atau.. aku give up jer lah... gi renew bila passport dah memang takleh guna... heheheeh... tunggu lah... episod seterusnya.... sebb masa nih..aku pun tatau aku nak teruskan atau tak... err..apa korang rasa... hehehe




Comments

Ruby Alias said…
terus kan jer lah, alang2 dah byk kali mu ngadap imigresen tu baik kasi settle ja itu passport ..ko xde nak cuti balik ganu lagi? kalau kat kotaraya metropolitan ni mmg sesak manjang org nak buat passport apa kata ko g buat kunjungan muhibbah kat opis imigresen kat bandar2 kecik ..tak pun g bintulu nun ..janji x sesaknyer hehe
Stargone said…
Pakcik kat sini pun hensem gak.. hehehe!
adenium said…
zoe - bi..tambang gi bintulu pun dah lebeih rege nak renew..hehehehe
tapi memang lengan kan...

stargone - hi pakcik hensem... leh kenalan... :D

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan