passport...owwhhhhh...passport... (part I)

citer pasal nak renew passport kali nih,....sungguh menguji kesabaran ku... asal mulanya..nak buat passport untuk meme...adik aku tuh... dah dia taknak balik KL lagik..minggu depan baru nak dtg sini... last2 ..dah nak sgt jejak kaki kat imigresyen...aku gi lah renew passport jugak..... gi renew lah kan... sebab tarikh tamat sah laku nya... adalah april nih.... dah memang takleh nak kuor mesia pun... heheh... macam lah nak kuor mesia ponggggg.....tetapi citer renew kali ini...hamat lah hazabbbbbbbbbbbbb
selingan ...membeli caramel macchiato.... my fave..kat starbucks... untuk melegakan ketensian yang terlampau akibat kesah pasport ini........
aku sungguh lah tension dalam hal pembaharuan passport kali nih... sebab...
i. bagun seawal pagi...dan menuju ke subang... sampai tuh... dlm kol 8 lebih sket... opis pun tak bukak lagik... tapi que... hadoiiii... panjang berlengkor2.... emmm dalam kata hati... pergi tempat lain jer lah... zassss... gi pusat bandar damansara,....
ii. kat pusat bandar dsara... malas nak susah2 kesah parking,... aku park jauh... (dah lah mahal... 6 hengget sejam.... ).. then menapak... tgk org kat kiosk... panjang giller... naik atas... huishhh lagik lah ramai... yang dah dapat no duduk berlambak kat dalam tuh....yabg baru ak ambik no... q panjang berlengkor jugaks...sesia bayar parking.. seb baik...caramel macchiato tuh melegakan... :D
iii. malas lah nak buat usrusan passport dah... gi seksyen 14 PJ untuk uruskan sesuatu... alamak... lupa nak buat appoitment... so takde rezeki... dah dekat ngan kelana jaya nih... sku terus nak gi subang semula.... lalu kot jln belakang kelana jaya tuh... dah kat kol 11 sampai subang.... keadaan masih teruk.... lepas setengah jam beratur.... line tak gerak2...aku give up ...
iv. bukan give terus... sebanarnya... nak carik tempat lain... zasss ke sri rampai setapak.... dah ank lunch time... q tak lah pnjng sangt... lps lunch lah pergi... nak gi ambik adik aku dulu... sbb nk bawak haziq gi clinic...
v. kaunter bukak biasanya lunch time... so lepas ambik adik aku... gi lagik nih... tengok tutup.. takper lah..hantar haziq gi clinic dulu... pastuh... gi semula.... sri rampai.... belum kol 2 lagi.... park kereta... q kat luar tak pjg sgt...masuk dlm.. hadoiii... siap duduk atas semen lagik sorang nih... gi kat kaunter tanya... kiosk rosak plak dah... no dah tutup... takbleh hambik lagik.. esok ejr kalau nak....
vii. aku zass semula ke pusat bandar damansara... mencuba nasib lagik .... sampai tuh.... shutter nak naik ke tinggat atas..nak gi kaunter dah tutup pun... tgk kat kiosk pun dah tutup.. sebab ada masalah teknikal... emm... ntah lah... malas nak komen.... memang takde rezeki...
gigih kan kesah aku nak renew passport... ngalahkan nak gi london bulan depan... hahaha... ini perumpamaan sahaja ye... takde nya aku nak gi london... esok lusa memang tkde nak gi memana.... tapi renew jer lah passport tuh kan....
emmm apakah ini... satu petunjuk..atau petanda......
apakah ini.... dugaan atau ujianNYA lagik.......
atau... adakah ini...sebab nak buat passport dah boleh semurah seratus hengget...??????



Comments

Liza said…
i need to renew my passport too, ada outstation trip next month, malas sungguh!
Ruby Alias said…
dah seratus ringgit jer sekrg?? caitt ..dulu aku pergi kat pbd gak..senang jer..takde org pun ..just drop passport kat machine tu then come back after 3 hours gitu ..sempat la aku balik lunch kat vichuda lagi hehe then shoot balik ke pbd sampai2 dok jap then dah kena panggil ke kaunter ..heaven la tu ..

sini je aku blaja borong starbucks' frappucino mocha, 6 bottles per pack jual kat walmart ..kalau balik msianyer nan adonyer aku nak beli designer kopi ni
adenium said…
liza - out station ke mana tuh kak liza... bestnyaa...

zoe - hazabbbb beb..tak renew lagik nih....
kirim starbucks... bley... :P
assalamualaikum kak sid.

last 2 years(huih.. berkurun punya cerita ni) sy buat kat shah alam alhamdulillah ok.
nampak macam ramai, tp yg ramai2 tu urusan lain la.
shah alam sy buat kat pkns..
BaiDuRi said…
baru baca dlm paper hari ni, kat Johor siap org merusuh sbb queue dr 5am tp sampai masa masih tak dpt msk gak..huhu..rasanya RM100 tu lama dah, knp baru 2-3 hari ni yg ramai bebebor oprg nak renew??
adenium said…
cik syahira - syira... subang used to be so lengan masa dulu...heheeh... ntah lah kan lately... :-(

baiduri - rm100 consider new.. blom lama sgt.. tapi itu jugak satu faktor penyumbang... biasa lah oarang kita dah terantuk baru tengadah...lepas nih ada lah kajian tentang nih kot... :P

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan