sana sini makannnnnn....

seminggu tanpa cerita makan.... umpama .... seminggu lah aku tak makan... err.. apa2 jer lah kan... heheheh... ini adalah koleksi gambar makanan..dalam masa terdekat ini..hehehe.... ayat adalah tak hengat.....
ikan bakar kat jalan kuching... asalnya..nak menuju ke tempat lain... alih2.. mengikut jejak langkah kawan se-opis... menuju kesini... namun.. aku adalah tidak menyesal..muahahahah..malah... ingin mengadakan kunjungan lagik...
sata yang di beli di tepi jalan... masa dok pusing2 kat kampung aku..yang lama dah aku tak jejak tuh...tup2,... nampak orang jual sata... brenti lah singgah beli japs...
ini lah ghupanya... emmm rasanya adalah maveless... malah bagik aku.. adalah lebih maveless dari yang dijual ditempat yang dah terkenal tuh... bestttt..
apa hal karipap pun nak buat entri kan.. ooooo...ini bukan sebarang karipap ye... ini karipap yang aku rasa,, memang tak jumpa kat Kl nih....ini adalah inti ikan ye,...kalau kat kl.. aku suka karipap sardin jer... nih... inti ikan... lebih sedap lah ye...
kasik close up sket lah... alamak... aku plak yang nak melelehkan air liur nih... err.. mungkin korang tak suka lah kot... tapi aku adalah suka... hehehe... aku nih.. kalau ada kaitan ngan ikan jer.. memang layan nya lah...
nasi ayam hainan yang kat depan ampang puteri tuh... kat uptown pun ada satu kedai nih... sedapt ke tak... kalau nak tau..gi lah try... kalau suh aku komen... manjang jer sedap kan..hehheh...
ini jer lah yang sempat aku snap ye.. tapi kalau sepanjang balik kampung... emmm banyak sungguh aku dapat makan... walaupun hanya merasa.... meh nak list kan sket...
nasi dagang... pulut cawan... laksam... nasi lemak trg... banyak lah lagiknya... ermmm sebut jer takper kan... kalau letak gambar tak leh... nanti korang terliur... (err..padahal..aku kebulur nampak makanan tuh..so tak sempat nak snap...) ... :D



Comments

Liza said…
lama tak makan ikan bakar, esok nak buat sendirik ler
adenium said…
liza - kak liza... nak lunch umah kak liza sok bleh.. :P
zOe said…
ayam hainan kat uptown tu mmg best...selalu ja full hse situ kalau g on weekns..sotong goreng tepung dier gebu-gebu yo! kecurrr air lir ku :P
adenium said…
zoe -aku penah gi ngan ko kan yang kat uptown tuh... ko kot kenalkan...hehehe...sabar bi... jadik ke nak makan2 besar lps mid year nih...:P

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam