aku dan lagu : fatamorgana

wahhhh...hari nih... hari jumaat...kita layan nasyid ye... emmm ada jugak lah 1 2 lagu nasyid yang aku layan... sebab wording nya... semua lagu lah senang citer aku layan...hehhehe...

actually ngan lagu nih...nothing much kene mengena lah.... ntah... aku start tau lagu nih pun actually by accident... masa dok menyewa kat ttdi dulu... tatau lah saper nya tape...tapi adik aku ada lah kengkadang dok dengar lagu hijjaz nih... ex pakwe dia punya kot...ntah... tatau..tatau... so masa terdengar2 tuh.... aku rasa macam best jer lirik lagu nih.... habis cenggitu jer lah.....

nak jadik citer.... ada satu masa tuh..... aku ada masalah ... senang citer... terpaksa memutuskan hubungan dengan seseorang.... emmm mana lah org tuh skang erk... kenapa tuh.. takyah lah bgtau kan.... dah nama pun terpaksa... so... dalam keadaan berduka lara masa tuh.... exactly balik jumpa that guy.... ngan tension nya tuh.. aku dok lepak kat hall bawah tuh... umah tuh dulu memang besar lah...so tgh dok baring2 ngan floor cushion yang bergelimpangan tuh..(emmm nak gak mention..heheh) ..aku pun on kan lah radio kat bawah tuh.... tak tgk lah tape apa kan... tup2... exactly lps lagu yang dah nak habis tuh... lagu nih... so aku layan jer lah.... macam best jer plak wording dia..kata aku masa tuh... tapi wording nya...takde lah kene mengena pun ngan aku... tapi rasa masa tuh.. macam ok jer dengar lagu nih... haper2 lah kan.... dan aku dok rewind gak lah berkali2.... dan ada gak aku bawak masuk tape tuh dlm kereta KEMBARA ku (nama manja car nih kemp)...dan dok dengar ..kalau tension2 dok teringat kat org tuh.. bleh gitu...??? gelak lah kalau korang nak gelak pun... aku pun gelak gak nih...hehehe

mana lah dia tuh skang nih erk... masa baru2 break tuh masih jugak lah kitorang ctc...kononnya nak make sure we're in gud condition...wapun dlm condition yang cenggitu... dia lah yang banyak ambik tahu.. akuu... tahuu sedih jer... actually... we not really in a serious relationship... aku muda sgt2 lagik masa tuh... memang tak nak ada commitment ngan sesapa pun... hah...padan muka.. sampai skang takde commitment ngan sesapa kan...heheh... bila one of my aunty tau... aku decided supaya kitorang sampai situ jer... sbb aku tahu... kalau ayah aku tahu masa tuh... mesti ayah aku tak suka punya lah... aku masih sgt muda pada masa tuh... sbb tuh ayah aku tak akan suka....dan sampai sudah ayah aku tatau...

so.... jom lah layan nasyid hari ini....



Fata Morgana
Album : Rindu
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com



Sudah menjadi lumrah kehidupan di dunia
Cabaran dan dugaan mendewasakan usia
Rintangan dilalui tambah pengalaman diri
Sudah sunnah ketetapan ilahi

Deras arus dunia menghanyutkan yang terleka
Indah fatamorgana melalaikan menipu daya
Dikejar dicintai bak bayangan tak bertepi
Tiada sudahnya dunia yang dicari

Begitu indah dunia siapa pun tergoda
Harta pangkat dan wanita melemahkan jiwa
Tanpa iman dalam hati kita kan dikuasai
Syaitan nafsu dalam diri musuh yang tersembunyi

Pulanglah kepada tuhan
Cahaya kehidupan
Keimanan ketaqwaan kepadanya
Senjata utama

Sabar menempuh jalan tetapkan iman di hati
Yakinkan janji tuhan syurga yang sedia menanti
Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal selamanya



Comments

Anonymous said…
ce dgr lagu rindu n selamat penganti baru uhujjaz...best.
adenium said…
anonymous - malas dah lah i nak dengar... nih yang ada kenangan jer..hehehe...
Diana Ishak said…
yup, lagu rindu and sumaiyah pun ok.
adenium said…
green apple - lagu sumaiyah pun memang ok.... nak carik lagu rindu plak nih.. :D

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan