kurma

kurma.... dolu2...aku sungguh tak suka kurma nih... lebih2 lagik time skolah dulu lah....mau taknya... rupa dan bentuk kurma kat asrama tuh... sungguh lah tak menarik..... memang lansung takde feel nak makan... huh...makan pun nak kene ada feel ke....hehehehe

ini kurma fresh... ada kawan aku bagik harituh... tapi sebab dok kelam kabut... aku tak sempat makan pun.... :-( .... nak jugak rasa macam mana kan......

inni pun yang fresh gak korang... ada orang cakap... rasa dia lemak2 gitu... emmm ntah lah kan... aku tak pernak cuba.....

actually kan... kurma nih banyak khasiatnya.... sebab tuh... aku skang dok amal jugak makan kurma nih.... kadang2 terlupa jugak.... tapi aku cuba lah amalkan.... untuk kesihatan....ada jugak untuk menajuhi sihir..kalau tak silap pendengaran aku lah.....jadik korang.... marilah kita amalkan....

aku suka kurma yang kering cenggini... ala2 kurma nabi pun ye... sbb yang kering cenggini.... takde lah manis sgt....
memandangkan khasiat kuram nih dengan kesihatan... manjang jer aku ada stok kurma... tapi kengkadang terlupa nak makan..hehehehe
tapi kalau buah kurma nih di inovasikan... jadik jus ke,.... jem ke.... aku adalah kurang suker....emmm ok lah...aku nak google kebaikan kurma nih lah....nnt aku letak kat sini.... tentang kebaikan yang bleh kita kongsi ye....










Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London