berbuka puasa...

korang berbuka apa semalam... apa plak menu ptg nih...?? emmm saja ..citer psal berbuka.. aku malas nak letak gambar makanan..hehehe....

kalau g bazar ramadhan tuh... memang takleh tahan lah tgk murtabak ...cucur udang... samosa... wahhh semua menggemukkan... itu blom masuk lah... ayam percik atau ikan bakar nya kan... bleh katakan.. kalau aku g bazar ramadhan..itu jugak balik2 yang aku beli.... tapi tahun nih.. aku berala kadar sahaja.. tuh yang malas nak g bazar ramadhan tuh... hajatnya... esok lusa nak jugak pergi...hehehe... memang tak sah sebenarnya kalau tak pergi.....

bila berbuka puasa... jugak.. tak sah kalau tak citer pasal air nih... kalau tahun yang lepas2... aku kaalu g bazar ramadhan jugak.. tak tak bleh nak miss lah antara air soya... atau air asam boi... kadang2 dua2 sekali... azan jer... dok terjah air2 tuh dulu... pastuh mana tak sentak perut tuh kan kalau dah nak diterjah dek makanan plak... setiap tahun aku berazam untuk tak buat ceggitu... tapi hanya ramadhan ini jer yang aku mampu control...

tapi kan.... kalau balik DUNGUN... tuh lain pulak menu aku.... aku mesti tak sah kalau tak dapat bubur lambuk versi trg.... lain tau korang ngan bubur lambuk KL nih... series... memang lain..... tahun lepas... aku siap request awal2 ngan kazen aku.... sebab kebetulan aku ada kene out station kat kemaman.. dah tentu aku lajak kan jer ke DUNGUN.... dah kalau dah order.... tuh... makan dah tentu lah sampai sentak2 perut kan....bestnya.....

dua tiga tahun kebelakangan nih... aku dah jarang accept jemputan berbuka puasa kat hotel2.... (hiushhh macam banyak sgt lah plak kan...heheh)... banyak tak lah banyak... tapi ada lah jugak jemputan.... hish kadang2... kalau nak dikira... abis jugak jari2 di dua tangan nih....tapi itu lah... skang ...aku lebih selesa berbuka kat rumah... kalau ada jemputan pun... kat umah kawan2... aku pergi lah.. atau ada satu dua yang memang aku rasa..aku kene pergi jugak... nanti orang kata apa plak kan... konon lah..hehee

berbuka puasa tahun nih... aku takde lah sentakkan perut .. walaupun aku lah selalunya orang yang paling akhir siap makan...hehehehe.... kenapa entri berbuka takde gambar makanan... sbb akan ada lagik lah entri berbuka nih kan.. siap ngan gambar makan2 bagai..heheeh

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan