baju raya....

dah berapa hari kita puasa hari nih erk korang...??? hehehehe... dah nak raya pun.... ada orang cuti hari nih... best besttt.... dah nak raya nih... baju raya dah siap ker...??? hehehehe.....

bila cakap pasal baju raya..... aku memang takde nak ambik kesah sgt.... ye lah... kalau takat nak balik kg tuh....pakai baju kurung yang aku g opis pun..orang kampung tatau... heheeh... dah tuh... balik kampung dah lah jarang... dah balik plak.. ada ke aku pakai baju kurung kat kampung kan....

tahun lepas... nan ado aku buat baju raya bagai pun... tapi... bila raya... hah... ada jer dua pasang... bila dah last minutes tuh... teman2 orang shopping... ada jer aku pun sama..hahaah.... bleh gitu... kadang2 aku plak yang lebih kan...

tahun nih... sebelum raya... aku tgk ada 4 pasang baju blom berjahit... hantar jer lah.... bleh lah jadik baju raya... aku balik kampung ke tahun nih...??? takde kot... so .. nak pakai baju raya tuh gi mana...???hehehehe....emm ada empat pasang.... satu baju kebaya biru yang kak red bagik masa besday tuh.... tak bleh buat bertandang lah ye kak... bertandang umah akak bleh..hehehe... satu tuh aku ada berkenan kain masa g nilai 3 arituh.. nak buat baju kurung kedah... ada satu sutera... dah bagik kak yaya untuk jahit beads... emmm bila nak siap kak..??? dah lah hantar lambat.. ada hati tetiba nak tanya bila siap kannnn hehehe... ada lagik satu baju yang aku beli kain cotton ngan kawan opis nih... buat jer lah kan.. dah alang2 orang tempah baju raya...so bleh lah aku terasa ala2 nak raya.....

ntah2 nya masa entri nih kuar aku tgh sakan bershopping raya kot...heheheheh... bershopping lah sangat kan....

biaanya ..aku rasa... kita tak eksah sangat bju raya kot....sebab tak raya pun beli baju... tempah baju bagai kan.... bebudak jer kot yang sebuk2 nak baju raya nih.... emm masa zaman bebudak dulu.... ye lah.. suka jer kan ada baju raya..... dah tuh... masa zaman tuh... mak bapak kita... kalau nak beli baju... beli sama sepasang ngan adik... seb baik dua orang ejr masa tuh... so tak lah nampak weird macam adik badik kawan2 yang lain yang ramai2 tuh... dah jadik macam boria plak kan...hehehehe

tapi masa tuh no choice.... kalau zaman skang... mak bapak nak belikan baju anak2... kalau sama pattern pun... mesti kaler lain2.. so takde lah nampak macam nak g perform nasyid ke.. boria ke kan...ehh ke ada orang yang suka baju sama nih... tak kesah lah kan... selera memasing.... cuma aku rimas jer kalau tgk baju sama.... sekolah pun baju sama kan..hehehe...

sebab tuh kalau nak beli baju siap nih... aku macam tak berapa suka... bukan kita jer pakai baju tuh... kang 400 orang lain yang pakai sama kang..hehehehe.. nak beli baju siap yang satu jer ada... tak mampu plak kan... bukan lah baju yang kita bei kain tuh takde yang sama... tapi... mungkin cara buat tuh lain kan....

bila sebut baju raya nih... emmm kene tgk poket nih... nak bayar upah,.... aku biasanya... bayar terus upah masa hantar tuh... tapi kali nih sebab dok upah lebih dari 3 pasang.. dah tuh... baju nak ada sulaman lah.. beads lah.. itu lah.. ini lah... dah lah masa ngantor duit ala2 jer kan... emmm kang lupa... tak berambik plak baju...

aku kalau bab tempah baju nih... bukan lah cerewet... tapi... kalau tak kena tuh... hangin jugak lah hakak kan.... so skang aku dah ada satu tempat upah yang aku rasa selesa.... so.. kat situ jer lah baju aku ngantor... rate aku jer lah kan... dan aku rasa...murah lah jugak... sebab ada baju aku tuh... siap buat sulaman ringkas ngan jahit baju baru sembilan ploh hengget... kira ok lah kan... yang paling ok.... aku selesa... ngan jahitan nya....

err...kalau katakan aku sedang bershopping dikala ini... lepas raya jer lah tempah erk..heheheeh

Comments

*ayu* said…
happy shopping sid!!!!!!
:P
kojah said…
kak, dh dpt 3 balang tue...thanx so much...nnti sy bank in ye...
atty's said…
kty pun takde baju raya..anak2 je kty beri keutamaan..
haya_yaya said…
udah siap deh....nungguin alamatnye saja..
adenium said…
*ayu* ... emm.. .. :P..hehehe

kojah - thanks kojah...

atty's - nak jadik anak kakty lah..hehehe...

haya _yaya - wokay kak.. akan ku ngirim kan segera..hehehe

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan