food review : MASAKAN PADANG -SEDERHANA

jom buat episod jalan2 cari makan luar malaysia plak.... ok... nih aku buat sket review tentang makan2 nih.... masa g bandung arituh.... tapi... dah msa tuh bulan puasa... so aku simpan jer dulu entri nih dalam draft.... nih dah lepasraya.... baru leh bagik korang baca.....

dah lepas2 raya nih... nak ujung tahun... mesti ada yang nak jalan2 gi bandung ke kan.....aku nih nak tunjuk kat korang satu restoren MASAKAN PADANG.... namanya sederhana.. ada banyak cawangan gak kat bandung nih..... so memang korang senang lah nak jumpa......

apalah maknanya kalau tak try masakan padang kannnn... kalau dah g bandung tuh.....

terung cili.... agak pedas bagik aku... tapi bestttt... buat aku makan jugak...hehe
ini ..ala2 daging dendeng... tapi ad cili hijau tuh....
daging...macam rendang jer rupanya... nama alah tidak diketahui....
cili hijau nih.... huhhhh pedas giller.... tapi bestttt...aku yang tak makan pedas nih pun dok tambah jugakkkkkkk
ketang...hati dan pedal ayam... goreng cili....
bergedil...
ayam gulai...
otak...masak gulai jugak....
ayam goreng...
sayur
daging kari...
murtabak yang sungguh marvelesssss....sungguh stuffy.... ada sayur.... memang besttt giller....
penuh lah satu meja dorang letak lauk pauk tuh kan....
7 orang kitorang makan.... dalam lebih kurang rm100 jer kot...sungguh murah......so sesapa yang ke bandung.... jangan lupa cuba masakan padang ye....










Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam