..sesakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......

arrgggghhhhh....musim ujan nih.... mana2 pun jem tau.... seriesly... satu benda yang i
tak boleh nak tolerate sampai skang adalah KESESAKAN LALULINTAS.... being a driver for a numbers of years pun...
stilll .... aku akan bengang tension bagai time nak balik keje...lebih2 lagik time ujan nih.....dah tatau nak lalu jalan mana..
manjang jer sesak.....

normally abis waktu opis... aku akan dok buat physical exercise sket... tak kira lah masuk gymke... g aerobhic ke...join
poco poco ke... what so ever.... lps tuh...dok minum lepak jap ke.... aku akan balik around 7... lebih kurang cenggitu lah..
huh...kalau time ujan.... tambah plak... hari jumaat... adoiiii... tak gerak korang depan opis nih.....
emmm mula lah aku rasa macam nak berkampung tido opis jer...hehehehe....

kadag2...orang dok tanya... kn dah biasa jem gitu.... redah jer lah... memang lah aku redah... tapi...dalam keadaan yang
menyesakkan pikiran.... hahahahaha....abis takkan nak tunggu tak jem kan... hah sampai bila...heheheh.....
pastuh...yang tak best nya... dan menyakitkan hatinya plak... dah lah jem cengggitu.... ada plak yang buat dajal....
potong lane ikut suka lah...macam2 lah... hah mula lah mulut aku nak aktif berbunyi...bukan kah itu tidak baik untuk kesihatan
kita...

korang rasa lah kan...what is a gud idea untuk nak elak semua nih...??? car pooling...??? tak practikal untuk keadaan bentuk
muka bumi kita.... ye lah... jiran sebelah umah ko... baper orang yang keje satu opis ngan ko...atau yang dekat2 ngan opis ko..
baper orang....??? dah jiran pun ko tak kenal...mana nak tau dorang keje mana... dah tuh.. jauh lah nak car pool nya.....

naik pengangkutan awam... sekali lagik...bentuk muka bumi akan disalahkan.... asyik nak salahkan sistem pengangkutan awam yang
tidak efisyen...ini dah sememang nya.... ok... meh bagi satu kes study.... sorang perempuan....(lelaki pun bleh...) ...
yang tinggal di kota damansara.... bekerja di sunrise mont kiara.... study sket apa pengangkutan awam yang sesuai... emmm
...alamat... kol 6 dah kene tunggu bas dah lah kalau untuk yang masuk keje kol 9 tuh... hah itu sebab faktor muka bumi...
kalau faktor ketepatan ketibaan atau jadual pengangkutan tuh... emm aku malas nak komen... kang kene gam susah plak aku...
kengkadang guna jgak kan kenderaan awam nih.... so aku rasa... org yang guna tuh baper percent jer.....yang lain tuh...
sebb takde kenderaan sendirik.....

naik motor ..beskal... macam negara lain.... emmm... tidak praktikal jugak kat mesia nih... ini kira reason selamat lah nih...heheh
apa lagik erk.... aku tatau dah camner nak buat..... atau aku rasa... yang aku bleh buat.... buat bodoh jer redah jem....

atau kalau nak bijak sket...work from home... wahhhhhh....work from home katanya..... alamat asyik 'berkebun' jer lah ...
sampai due pun keje tak bersentuh kot... nih aku lah... hehehe... aku kan kurang tahap disiplin kalau dok umah.....

so camno nih... takdo penyelesaian ke.....

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London