kesah tayar lah plak....

gambar lps kejadian.. tak nampak erk...
hah tuh... cacat car aku... huk..huk..huk... stay cacat lah for a while... duit banyak nak guna ke lain dulu ujung tahun nih..

meh kasik tunjuk lagik... nampak jer sket kan... tapi kopak gak lah poket aku yang nan ado duit nih...


meh nak citer kesah aku dan tayar.... ermmm... so far ..alhamdulillah lah... sepanjang aku memandu takde lah kejadian tayar kereta aku buat hal tgh jalan.... kalau ada pun..lite lite jer.. dgn kata lain bleh lah aku sampai petrol kiosk untuk letak angin..atau g kedai tayar lagik...

tapi apa aku nak share ni.. kesah tayar2 yang bergelimpangan tgh jalan... kesah terbaru... sabtu arituh.. pagi aku g lah servis kereta... tghari balik bb jap... ptg balik semula kl... hek eleh.. dah bb ke kl tuh 30 min jer pun...

sampai tgh jalan... aku tetiba nampak ada satu tayar lori yang dah pecah... elok jer tegak kat jalan tuh... aku kat lane laju masa tuh... apa yang aku sempat kata masa tuh... 'alamak!" ... mende tuh ada dlm 50 meter je depan aku... dengan kelajuan standard hiway... dlm 120km/j masa tuh.. aku break emergency... &^%&&(*&(*)(_... lah langgar tayar tuh... haziq siap terantuk kat seat... car transmission terus ke free gear.. memang cenggitu ker erk...?? alhamdulillah.... semua ok... cuma aku kene lah g reset balik car indicator... lampu pecah... ngan few things jugak kene ganti... so nampak lah cacat sket car aku yang takde make up tuh... emmmm sedih lah....

kesah tayar jugak... bout year ago kot lebih kurang... kat hiway jugak... dlm kol 8 lebih kurang cenggitu.... nak balik bb... masa nih aku pakai kembara lagik... tgh drive santai2... tgk ada tayar kat sebelah lane laju... huh... terus tgk ko cermin.. nampak car kat lane laju balakng nun tgh laju giler... bmw 1 series... huh... aku nak laju tak leh... depan..kiri.... kanan ada car... adoii..kot kene jer car aku nih kang... sahhhhh... car tuh terlanggar tayar... berpusing.... terseret lah sket car aku.... tapi takde yang series .... ok lah...

few years back jugak... tgh malam2 or pagi buta... drive ke trg... masa nih hiway takde lagik... tup2 kat gambang kereta yang aku tumpang tuh terlanggar tayar yang dok tercongok tengah jalan.... huh... dua tayar out.... siap ngan rim skalik... emmm puas lah jugak kan... nak settle kan.. ye lah.. tayar spare pun..ada satu jer...

tapi kan... pasal tayar pecah yang bergelimpangan tgh jalan nih.. sungguh lah merbahayakan tau... naik lah sket lagik trauma aku... dah elok2 dah nak ok... dah rasa confident sket dah nak dok kat lane laju tuh kalau driving... emm dah jatuh balik sket semangat tuh.... adoiii... apakan daya.....




Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London