laut ohhhh lautttttt

huhhh..tak abis abis lagik episod labuan aku kan... hehehe.... kali nih kita layan gambar ikan dan kengkawannya ye..... tapi tuh lah... kat labuan nih... tak banyak sgt lah seafood... plus mahal jugak lah.... bukan seafood jer... sumer lah... kecuali benbarang import lah kot.....
tuh ikan siakap tuh.... sekilo rm60 kat restoren mawilla tuh... kalau kat pasar... kurang lah sket kan....
ketam apa nih.... ketam nipah ke.... aku bukan penggemar ketam...so ...aku adalah tidak tahu,
ikan apa nih korang... kaler2 lah plak kan... takut plak aku nak makan.. er... memang aku tak try pun... dok tgk2 jer....memang kaler dia cenggitu tau... emmmm lupa lah plak nak tanya erk...nama apa... hehehehe
ketam gak lagik.... nih ketam apa... ketam bunga erk... ntah... tak tahu gaks..hehehehe
hah nih lah udang yang aku makan kat mawilla tuh... best udang nih.... tak susah nak makan...
udang gak... udang nih besar tau... eskor tuh... almost 500gram... udang tuh lah yang dimasak kat kedai arituh.... tapi aku lebih suka udang kat atas tuh lagik... sebb senang nak makan.... hehehehe
sotong tak banyak lah... kat kedai arituh pun tak de aku nampak sotong... aku suka sgt sotong.... masaklah apa pun... goreng tepung pun layannnnn...








Comments

haya_yaya said…
wahhh...sakan ko dik...adoyaiii...sedapnyer sifud...
pekena sifud fresh kat Jeram sedap kate orang..blum penah cuber..
adenium said…
haya_yaya - kurang berbaloi lah kak... mahalll... jeram mesti menarik... so bila nih..hehehe
Ayu Zuraida said…
peh..bestnye seafood..terutamanye ketam..i like..bila nk bnje i?i dh sengkek skg..hehe..
adenium said…
ayu zuraida - emm lagi lah sengkek nih.. dua bulan tak dapat gaji....

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan